Nekem van benne egy kis szofisztikált, európai és modern Pontiac Aztek, csak méretarányosan kicsinyítve, és aktuális formanyelvvel körítve. Hölgyeim és uraim, az új C4.
Már ez sem "csak" egy sima kompakt autó. Magasabb, suvosabb, és létezik belőle teljesen elektromos verzió. Tavares tudja, mit kell bevetni az eurokraták szívének meglágyítására, és a nyugati flottapiac megdolgozására. Egyszerre.
PHEV nem létezik belőle, ez a nagyobb modelleknek a sajátossága marad. A mostani PSA vonal szerint van berendezve, a menü "szokás szerint" nem az intuitív kezeléssel szerez pontokat, de nem is állít megoldhatatlan feladatok elé. A futómű szintén a megszokott PSA jelleget adja vissza, a hátulja ugrik az ívről.
Ezzel együtt az látszik, hogy mindent elkövettek, hogy kitalálják, hogy mit akar az európai vásárló, mit enged neki a CO2 norma, és ebből a mixből hogyan lesz megfizethető végtermék. Kellett itt-ott spórolni, hengerszámmal, anyagminőséggel, finomhangolással, és hajlamos vagyok azt érezni, hogy az, amit a rövid tesztút alatt az autó hibájának éltem meg, az valójában arra vezethető vissza, hogy piszok nehéz kihozni a számokat a jelenlegi körülmények között. Kell a villany, kell a hatékony benzines, kell a dízel is, és kell még a divatos forma és szerethető összkép. Meg a 8% körüli megcélzott profitráta. Kínzó kérdések ezek,na. Ez lesz az új norma egy pár évig, -aztán már ez sem- a nagyobb motor, egy kifinomultabb futómű, és igényesebb beltér sokkal magasabb árakon lesz elérhető mint eddig. Luxus lesz.
Már ez is az. 7 fölött indul a legegyszerűbb kivitel. Egy automata, közepesen szerelt 3 hengeres 9 körül van.
Nekem tetszett. Az ár nem a Citroen hibája. Ezt kell megszoknunk. Erre is terítve van a CO2 bünti, meg a villanyozás költsége.