Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Ferrarinál is készülnek az új időszámításra: beépülnek a villany és a digitalizációs kompetenciák is a márka DNS-ébe

2021. június 10. - Várkonyi Gábor Autóblog

A mai Futómű rovatban két témát jártunk körbe: hat évvel a dízelbotrány kirobbanása után úgy tűnik, még mindig nem ér véget a történet, és hamarosan érkezik a villany Ferrari.A Volkswagen a korábbi menedzsereitől kártérítést követelt a dízelbotránnyal okozott anyagi veszteség kapcsán. A 6 éve…

Tovább

Wolfgang Reitzle javaslata szerint a klímavédelem kérdését piacgazdasági alapon kell rendezni

Wolfgang Reitzle interjúit nem egyszer fordítottam már nektek. Rendkívül jól ismeri a német autóipart, hiszen a BMW topmenedzsere volt, ahonnan második emberként váltott a PAG-hoz, a Ford egykori prémium divíziójához, majd a Linde élén szanálta a céget, "nyugdíjasként" pedig a Continental…

Tovább

Becslések szerint 30 milliárd eurójába került a Volkswagennek a dízelbotrány

A Volkswagen a korábbi menedzsereitől, köztük az egykori konszern vezér Martin Winterkorntól kártérítést követelt a dízelbotránnyal okozott anyagi veszteség kapcsán.Több egykori magas rangú vezetővel, köztük Winterkornnal is megállapodtak, bár utóbbi a dízel manipuláció kapcsán továbbra is az…

Tovább

Bemutatták a kínaik az első saját fejlesztésű hidrogén hajtású autójukat

A FAW-ról, mint nagy kínai autóipari szereplőről biztosan hallottak már azok, akik egy kicsit is követik a világ autógyártását, mindenképpen az ismertebb szereplők közé tartoznak az ottani piacon.A Hongqi márkáról már nem biztos, hogy sokan hallottak, ellenben szinte biztos, hogy már láttak ilyen…

Tovább

Döbbenetes adatok a kínai használtautó-piacról: 4,5 év az autópark átlagéletkora

Éppen különböző tanulmányokat olvasok a kínai használtautó-piac alakulásáról, és meg kell osztanom veletek pár rettenetesen érdekes adatot. Ha lenne bennem kalandvágy, és értenék kínaiul, meg hajlandó lennék még tíz évet család nélkül karriernek élni, komolyan fontolóra venném, hogy kimenjek Kínába…

Tovább

2022 után nem gyártanak több Nissan Navarat Európában

Lassan Pick-up sem marad az európai piacon. Akárhogyan tüntettek és tiltakoztak ugyanis a barcelonai melósok a Nissan gyár bezárása ellen, akármennyire igyekezett a spanyol politika megakadályozni, hogy a japánok feladják a helyi gyártást, egyszerűen nem jön ki a matek Navara ügyben.A Nissan a…

Tovább

Mindennapi autónak zseniális az új Citroën C4

Vannak autók, amelyek úgy készülnek, hogy éppen csak összehányják adott korszellem szerint, különösebb intellektuális megerőltetés nélkül, válaszként az akkori pillanat kínzó kérdéseire. Vannak autók, amelyek forradalmiak, drámaiak, és önnön fontosságuk teljes tudatában nagy színházat…

Tovább

Az évtized végére a FIAT is teljesen elektromos márkává fog válni

Az évtized végére a FIAT is teljesen elektromos márkává fog válni. Olivier François, a FIAT és az Abarth vezetője ezt egy sajtóközleményben jelentette be. Nagy meglepetést ez nyilván nem jelent, a FIAT jelenlegi helyzete alapján teljesen egyértelmű volt már régóta, hogy nem nagyon lehetséges…

Tovább
süti beállítások módosítása