Az évtized végére a FIAT is teljesen elektromos márkává fog válni.


Olivier François, a FIAT és az Abarth vezetője ezt egy sajtóközleményben jelentette be. Nagy meglepetést ez nyilván nem jelent, a FIAT jelenlegi helyzete alapján teljesen egyértelmű volt már régóta, hogy nem nagyon lehetséges más út arra, hogy túléljen a márka. A kicsi autókat eleve jobban sújtja a CO2 kvóta, a termékpaletta pedig szinte kizárólag ilyen autókból áll már csak, ennek is a középpontjában az új, és egyébként remekül sikerült 500-as áll. Ár-érték arányban bajnok Tipo-szerű egyszerű autóktól búcsúzunk, persze lehet, hogy az elektromos átállás kapcsán ebben a kategóriában is megpróbálják megcsinálni a viszonylag megfizethető családi villanyautót, 2030-ig azért van még idő arra, hogy az árak valamivel lejjebb menjenek a kategóriában.
François találkozott Stefano Boeri sztárépítésszel is, akivel arról beszélgettek, hogy a városi környezet változására van szükség, építészetileg is, figyelembe véve azt a tényt is, hogy az urbánus környezetben képződik a világ szén-dioxid kibocsátásának a hetven százaléka. Boeri jegyzi a híres milánói "Bosco Verticale" épületet.
Hogy mi ennek a hírnek a relevanciája egy autós oldalon?
A legendás egykori lingotto-i gyár tetején lévő FIAT tesztpálya helyén Európa legnagyobb függőkertjét akarják létrehozni, 28 000 növénnyel. Izgalmas projekt.