Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Furcsa fejetlenség látszik kirajzolódni Európa legnagyobb autópiacán

2022. június 21. - Várkonyi Gábor Autóblog
A németek gazdasági minisztere, Christian Linder a Welt am Sonntagnak adott tegnapi interjújában kijelentette, hogy "rossz helyre menő szubvenciókat nem engedhetünk meg magunknak többé". Mire gondolt? A villanyautó támogatásokra.


Így folytatta továbbá: "Ha rajtam múlik, az elektromos autók és PHEV járművek minden támogatását leállítjuk. Ezek az autók az élettartamuk alatt olykor közel 20 000 euróval vannak támogatva (közvetlen hozzájárulások és adóelengedések kapcsán), mindez sokszor kifejezetten magas jövedelmű felhasználók esetében is. Milliárdokat tudunk itt spórolni, amit máshol értelmesebben lehet felhasználni."

A gond az, hogy százezres nagyságrendben vannak rendelve elektromos és PHEV autók, amik nem jönnek meg időre, de a szubvenciók miatt lettek megrendelve. Ha menetközben változnak a játékszabályok, akkor a kereskedelem képviselői szerint súlyos bizalomvesztést szenved el a szektor.

Én sem tartanám korrektnek, ha vonatkozó jogszabályok alapján rendelt autókat nem szubvencionálnának az ígéretek szerint.

Még kevésbé tartom korrektnek, hogy ennyire lejt a pálya egy technikának, ami állítólag egyébként is jobb mindenben, a támogatói szerint, mint az, amit eddig ismertünk. Akkor meg minek szubvencionálni? Úgyis be lesz tiltva minden egyéb, a jelek szerint.

De akkor miért van pánik módban az autóipar a Lindner nyilatkozat után? Lehet, hogy csak akkor működik ez a tervek szerint, ha az állam bőkezűen szórja a milliárdokat, és biztosítja az adókedvezményeket? Hát, akkor újra kellene gondolni a kérdést. Főleg annak tükrében, hogy egy tanulmány szerint nemzetközi összehasonlításban a németeknek van a legkevesebb kedvük az elektromos autóhoz.

Miután épp döcög az energia ellátás kérdése, és a szénerőművek készenlétbe helyezésére utasított a "zöld" miniszter, a liberálisok gazdasági minisztere a szubvenciók törlését helyezi kilátásba. Az EU meg tilt

Ez így, együtt, nem fog menni. Hamarosan eljön az igazság pillanata.

Forrás: Automobilwoche.de, Welt.de

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8517863269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2022.06.22. 13:05:08

" Lehet, hogy csak akkor működik ez a tervek szerint, ha az állam bőkezűen szórja a milliárdokat, és biztosítja az adókedvezményeket?"
Igen, pontosan ezért.
Az a baj, hogy ez egyszer már lejátszódott (és, a mai napig folyamatban is van) a nap- és szélenergiával kapcsolatban.
A politikai nyilatkozatokkal szemben azok is csak a bőkezű támogatások, és a piacba durván beavatkozó átviteli szabályok miatt akkora "üzlet".

juletræ 2022.06.22. 14:09:04

@GyMasa: valoban: a piac az erett technologiat szeret (milk cow). Semmi fejlesztes allando cashflow minimalis køltseg.
A baj csak az hogy a reszvenyeseken kivul ebbøl masnak nem sok haszna van.
A masik baj meg az externaliak elegtelen internalizalasa (pl a tengerszint emelkedes okozra gatepites køltsegeihez sem az autogyarak sem az olajcegek nem akarnak hozzajarulni.)

GyMasa 2022.06.22. 15:20:06

@juletræ:
"a piac az erett technologiat szeret (milk cow)."
...amivel, ha nem fejleszt, akkor elveszíti a versenyképességét a konkurenciához képest, tehát fejlesztenie kell.

" Semmi fejlesztes allando cashflow minimalis køltseg."
Ez nem a szabad piac, hanem a monopóliumok.

"A baj csak az hogy a reszvenyeseken kivul ebbøl masnak nem sok haszna van."
A mostani rendszerben sincs semmi haszna a német mészáros lölökön kívül másnak.
(oké, áttételesen keresnek rajta a német iparmágnások is, mert a lakosság fizeti a villanyszámlát helyettük.)
Az Energiewende, 20+ áv alatt, a rá eltapsolt 1000+ milliárd EUR ellenére sem tudta elérni 2020-ra a klímacéljait.

"A masik baj meg az externaliak elegtelen internalizalasa (pl a tengerszint emelkedes okozra gatepites køltsegeihez sem az autogyarak sem az olajcegek nem akarnak hozzajarulni.) "
Jaja, azokra gátakra gondolsz, amikre a '80-as években azt jósolták 2000-re, hoyg 10 métert fog nőni a tengerek szintje, aztán a valóságban 10 centit sem nőtt?
Milyen király lett volna, ha elver a világ többtízezer milliárd EUR-t tök feleslegesen azokra a gátakra...

apro_marosan_petergabor 2022.06.22. 21:17:06

Németországban semmi sem megy mostánában normálisan.
- leállítják s szénerőműveket építenek az atomerőművek helyett
- eddig intezíven támogatták a PV alapú energiaellátást, most megvonnák a támagatást az EV-k től? - miközben felfutot az EV gyártás?
- a mai napig nem épült meg az északi szél-offshore erőműveket a déli PV energiatermeléssel összekapcsoló villamos gerinc...
- ahol a méregzöldek (ultrabal) határozzák meg a gazdaság és más politikát és nem a racionalitás ott ezek a következmények

GyMasa 2022.06.23. 16:00:22

@apro_marosan_petergabor:
"- a mai napig nem épült meg az északi szél-offshore erőműveket a déli PV energiatermeléssel összekapcsoló villamos gerinc..."
Ó, ez az egyik kedvencem...
Szerintem ez a legszebb példája a "first world problem" jelenségnek.
süti beállítások módosítása