Így folytatta továbbá: "Ha rajtam múlik, az elektromos autók és PHEV járművek minden támogatását leállítjuk. Ezek az autók az élettartamuk alatt olykor közel 20 000 euróval vannak támogatva (közvetlen hozzájárulások és adóelengedések kapcsán), mindez sokszor kifejezetten magas jövedelmű felhasználók esetében is. Milliárdokat tudunk itt spórolni, amit máshol értelmesebben lehet felhasználni."
A gond az, hogy százezres nagyságrendben vannak rendelve elektromos és PHEV autók, amik nem jönnek meg időre, de a szubvenciók miatt lettek megrendelve. Ha menetközben változnak a játékszabályok, akkor a kereskedelem képviselői szerint súlyos bizalomvesztést szenved el a szektor.
Én sem tartanám korrektnek, ha vonatkozó jogszabályok alapján rendelt autókat nem szubvencionálnának az ígéretek szerint.
Még kevésbé tartom korrektnek, hogy ennyire lejt a pálya egy technikának, ami állítólag egyébként is jobb mindenben, a támogatói szerint, mint az, amit eddig ismertünk. Akkor meg minek szubvencionálni? Úgyis be lesz tiltva minden egyéb, a jelek szerint.
De akkor miért van pánik módban az autóipar a Lindner nyilatkozat után? Lehet, hogy csak akkor működik ez a tervek szerint, ha az állam bőkezűen szórja a milliárdokat, és biztosítja az adókedvezményeket? Hát, akkor újra kellene gondolni a kérdést. Főleg annak tükrében, hogy egy tanulmány szerint nemzetközi összehasonlításban a németeknek van a legkevesebb kedvük az elektromos autóhoz.
Miután épp döcög az energia ellátás kérdése, és a szénerőművek készenlétbe helyezésére utasított a "zöld" miniszter, a liberálisok gazdasági minisztere a szubvenciók törlését helyezi kilátásba. Az EU meg tilt
Ez így, együtt, nem fog menni. Hamarosan eljön az igazság pillanata.
Forrás: Automobilwoche.de, Welt.de