Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Már a Renault is kínai felvásárlási célpont?

2022. szeptember 01. - Várkonyi Gábor Autóblog

A haladárok annyi mindenért támadtak már meg hitetlenkedve, hogy felsorolni is nehéz lenne.

304881616_564613818788237_1523228680067462311_n.jpg

Megírtam évekkel ezelőtt, hogy a CO2 kvóta abban a formában, ahogy az EU csinálja, kontraproduktív lesz a kontinens autóiparára nézve. Nem hitték el.

Megírtam évekkel ezelőtt, hogy a kisautók el fognak tűnni hosszú távon a modellpalettákról. Nem hitték el.

Megírtam évekkel ezelőtt, hogy megfizethetetlenek lesznek az autók középtávon. Nem hitték el.

Megírtam évekkel ezelőtt, hogy a villanyautók nem fogják elérni az árparitást, a belsőégésűek lesznek hozzájuk drágítva. Nem hitték el.

Megírtam évekkel ezelőtt, hogy az EU be fogja tiltani a belsőégésűeket. Nem hogy nem hitték el, egyenesen azzal vádoltak, hogy alaptalanul riogatok.

Amit a legkevésbé hittek el: Kínának esze ágában nincs leállni a belsőégésűekkel, elterelő "hadművelet" részükről az, hogy ezzel is foglalkoznak, mert bár a vezető technológia ez lesz, kizárólagosságról szó nincs. Kihasználják az EU autóiparának a önként vállalt felszámolását, az agyelszívás beindul, és neki fognak állni a világ meghódításának, miközben a mi vezető iparunk gyorsuló ütemben fog zsugorodni, hála az egyoldalú technológiai diktátumoknak.

Mai hír, a Reuters-en olvasható: A Renault szétválasztja a tervek szerint a belsőégésű és villany autós divízióit, és előbbit részben a Geely, részben egy meg nem nevezett olajipari cég számára értékesíti, 40% tulajdonrész megtartása mellett.

Miért? Mert ki van véreztetve. És ez a sors vár a többiekre is, csak most még jobb bőrben vannak, mint a franciák. A Renault szerencsétlensége, hogy a háború kapcsán a stratégiai orosz lábát elvesztette, így helyzete még gyorsabban vált kritikussá.

A Geely egyébként aligha fektetne be pénzt a kínaiak egyik legnagyobb gyártója belsőégésű súlyponttal rendelkező vegyesvállalatba, ha nem tudná pontosan, hogy ezt a technológiát még nagyon sokáig lehet globálisan termőre fordítani. A sarokba szorított európai gyártótól ráadásul könnyű gombokért elvenni azt az értékest tudást, amit birtokol. Kell a franciáknak a pénz arra, hogy a villanyautós diktátumokat tudják teljesíteni az EU-s piacon, és nincs prémium águk, meg kínai leányuk, ahonnan keresztfinanszírozni tudnák a veszteséges bulit.

Közben, ahogy írtam néhány hete, az offenzíva megindult a kínaik részéről sejthetően államilag szubvencionált elektromos autók segítségével a kontinens piacának megdolgozására.

A kocka el van vetve. Lépésről lépésre jönnek a nyakunkra, és ezt csak magunknak, pontosabban a kontinens döntéshozóinak köszönhetjük, valamint az őket tapsoló hasznos idiótáknak. Lehetett volna ezt az egészet okosan is csinálni. Az ipar helyzetbe hozásával, és a környezetvédelem fókuszba állításával, innovatív technológiák versenyeztetésével, és okos közlekedésszabályozással. Nem ez történt.

Amikor pedig majd évek múlva kiderül, hogy az egész nagy kikényszerített monokultúrás átállás annyit ért, mint halottnak a csók, már késő lesz. Felelős meg nem lesz. Maradnak majd a tapsolók.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr10017921157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2022.09.01. 20:06:26

Kár a Rönóért, jó ügynök volt...

jani129 2022.09.04. 12:56:08

A jogalkotói szándék szerintem pontosan az, ami a végeredmény.
Én magam mit tehetek az ügyben?
Én úgy látom, hogy ebben a kérdésben nem tudunk fordítani.
Vagyis a következményeket kell megbecsülni és felkészülésre van lehetőség.
Mire kell felkészülni?
Hova vezet mindez?
Kuba lesz-e meg Észak Korea szintű autós helyzet?
süti beállítások módosítása