Az elektromos (BEV) és a plug-in hybrid (PHEV) járművek vásárlásának ösztönzésével Svédország határozott lépéseket tesz a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében, ehhez azonban az energiatermelésnek is le kell követnie a növekvő igényeket.
Elég nyilvánvaló problémát okozhat, ha a szóban forgó járművek elektromosenergia-ellátását nyújtó rendszer nem képes elég energiát szállítani. Úgy tűnik, most ez okozhat gondot Svédországnak, ahol az állami támogatások növekedésének köszönhetően az év első öt hónapjában 253 százalékkal nőtt az elektromos autók értékesítése.
A támogatások növelése egy lépés annak célkitűzésnek az elérése felé, amely az országot 2045-ig szénsemlegessé kívánja tenni. Ehhez a Power Circle energiaszolgáltató számításai alapján Svédországnak 2,5 millió BEV és a PHEV járművet kell hozzáadnia a ország járműállományához a következő évtized végéig (és lecserélnie a nagy mennyiségű régi kocsit).
Ez rengeteg elektromos járművet jelent, amelyeket véges energiaforrás táplál, ezért a Power Circle kedvezményeket kínál az EV tulajdonosokat, hogy csúcsidő helyett inkább a reggeli és délutáni órákat részesítsék előnyben a töltéshez. Ugyanakkor minél több elektromos jármű osztja meg akkumulátorát a hálózaton, annál nagyobb lesz a terhelhetősége.
Az energiavállalatoknak és a svéd kormányzatnak tehát még ki kell dolgoznia, hogy miként lehet ezt a gyakorlatban is megvalósítani, mert senki sem szeretne azzal szembesülni, hogy az akkumulátorai adták az elektromos energiát a szomszéd éjszakai Netflix maratonjához.