Várkonyi Gábor Autóblog

Újrapozicionálja magát a Fiat

2019. augusztus 22. - Várkonyi Gábor Autóblog

2019-08-22_2.png
Az Autocar értesülései szerint mélyreható változások előtt áll a Fiat márka. Az elmúlt években sajnos már csak vegetál az egykoron meghatározó és első számú európai autógyár. A modellkínálat kiöregedett, fejlesztések nem igen voltak az elmúlt években, az aktuálisan talán legjobb ár/érték arányú autó a kontinens piacán, a Tipo pedig vélhetően a jövőre életbelépő további EU-s környezetvédelmi szigorítások miatt nem feltétlenül fejleszthető tovább gazdaságosan, ami nagy kár.

Újra kell gondolni a teljes modellkínálatot és a márka pozícióját a konszernen és az európai piacon belül is.

A Fiat a tervek szerint deklaráltan kisautó márka lesz a jövőben, nem tesznek több kétes kimenetelű próbálkozást nagy autókkal vagy sportos autókkal. Az MX-5 alapú 124 gyártását múlt heti hírek szerint be is fejezték, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A régóta esedékes 500-as utód állítólag jövőre kerül piacra és elektromos verzióban is gyártva lesz, de nem olyan tessék-lássék verzióban, mint az elődje, bár sok infót egyelőre erről az ügyről nem lehet tudni. Ami biztosnak tűnik, az az, hogy a Mirafiori gyárban készül majd 2020-tól.

A Panda utódja állítólag nagyon fog hasonlítani a nagy sikert aratott Centoventi Conceptre. Kifejezetten városi autóként lesz gyártva, ebben nyilván hatalmas tapasztalatai vannak az olaszoknak. Lényeges részt szeretnének a hajtásmixben az elektromos verzióknak. A szigorodó CO2 normákkal ez nem is megy másként. Az alapmodell állítólag 100 kilométeres hatótávval jön majd, de egészen 500 kilométeres hatótávig növelhető, és ami a legérdekesebb: ezt nem kell a vásárlás pillanatában eldönteni, később is módosítható lesz az akkukapacitás.

A Puntó már ki lett nyírva, az 500L állítólag utód nélkül szűnik meg, az 500x marad, és a Tipo helyére egy 500x/Jeep Renegade plattformot használó SUV jellegű autó kerül majd, az alapját adó modelleknél nagyobb helykínálattal. Minden jövőbeli modell a 3.5-4.5 méter közötti kategóriában marad.

A Fiat tehát igyekszik adaptálódni, és olyan szegmensben erősíteni, ahonnan a többiek épp kivonulni készülnek. Ha képesek egy módszert találni arra, hogy attraktív lízinggel vagy jó listaárakkal kínáljanak megfizethető elektromos autókat városi mobilitásra, akkor új növekedési potenciál nyílhat a szebb napokat látott tradicionális olasz márkának.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6515020100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.