Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A valaha gyártott legerősebb AMG modell

2022. augusztus 08. - Várkonyi Gábor Autóblog
Fej vagy gyomor? Mivel kezdjük?

295622477_542548484328104_4938207963945360880_n.jpg
Legyen a fej, mégiscsak az agyunk kell első lépcsőben ahhoz, hogy feldolgozzuk, mi vár ránk. 2.9 másodperc alatt sprint százra. 
1400 newtonméter csúcs nyomaték (időben korlátozott), 844 lóerős rendszerteljesítmény, elektronikusan leszabályozott 316 km/h végsebesség.

Ezekhez a teljesítményadatokhoz nyilvánvalóan nem elég egy széria modellben csupán a belsőégésű technikára támaszkodni mostanában. Affalterbachban az F1 technikához nyúltak annak érdekében, hogy az egyébként sem gyenge 4.0 V8 biturbo olyan szteroidkúrát kapjon, amilyenről a doppingellenőrök még csak nem is hallottak. 640 benzinből képzett lóerőhöz társul még 204 lóerő a villanymotorból, ami hangsúlyozottan nem azért van az autóban, hogy zöldnek hazudják a "csomagot". Azért van ott, hogy megmutassák, hogy a PHEV technológiát lehet arra is használni, rendesen "alá legyen betonozva" nyomatékkal minden helyzetben a haladás. Mintha önmagában kevés lenne a V8...

296469613_542547324328220_2037622792974142006_n.jpg

Elérkezünk tehát a gyomorhoz. Megpróbáltam némi aperitiffel készenlétbe helyezni, selymesen csengő, de kissé fenyegető teljesítmény adatokkal, de mindhiába. Úgysem lehet arra számítani, amit ez a rendszer rámér.

2,3 tonna ellenére úgy indul meg, hogy ehhez foghatót nem nagyon lehet átélni közúti forgalomra szánt autóban. Kicsit inflálódott már az a szöveg, hogy fegyverviselési engedélyhez kellene kötni, de ez esetben nem áll messze a valóságtól a felvetés.

A kerámia fék pedig, némi bemelegedés után úgy állítja meg ezt a nem éppen pehelysúlyú technika-pornót, mintha egy láthatatlan falnak mennél. Mindezt úgy, hogy a hibrid rendszer miatt a rekuperálásnak is működnie kell adott körülmények között, a fék nyomáspontja és pedálérzete ennek ellenére tökéletesen kivitelezett.

295840769_542547547661531_2960936382412407826_n.jpg

Olyan mennyiségű tömény mérnöki teljesítmény vesz körül minden pillanatban ebben az autóban, hogy szinte nyomasztó. Sőt, ki merem mondani. Nyomasztó. Mindent tud, mindenre készült, minden helyzetben helyt áll, semmi nem hozza ki a sodrából, és még jól is tudja magát érezni.

Aki tévesen azt gondolja, hogy ez valami steril, egyenesen nagyot lépő, de egyébként inkább sztoikus mint virgonc darab, annak az első nagyobb kanyar után nagyon megváltozik a véleménye. Ahhoz, hogy ezt ki merje valaki próbálni, minden önbizalmát latba kell vetnie. Pont olyan vele táncba menni, mint amikor egy olyan nőt kell leszólítani, aki kategóriákkal van arrébb, mint mi. Össze kell magunkat szedni, hogy kijöjjön az első szó...

Aztán kiderül, hogy olyan boogie van benne, amit az ősök tanítottak neki "Aufrecht Melcher Großaspach" génállományból származtatva.

296040453_542548384328114_90188547403521142_n.jpg

A tesztautó árcéduláján 95 millió forint áll. Hogy ez, a felhasznált technika, a menetteljesítmények, az AMG-n belüli rangját tekintve méltányos-e, azt mindenki döntse el maga. Szerintem az, bármilyen furán is hangzik. Ha hangtalanul suhanva kívánjuk megtenni a közeli munkahelyünkre az utat, pusztán elektromosan, akkor akár azt is megtehetjük. Ez a hab tetején trónoló cseresznyén az aranypor.

Köszönöm a Pappas Auto Magyarországnak a lehetőséget!

295550867_542547700994849_4150747175911857257_n.jpg

295581577_542547964328156_796994655333364085_n.jpg

295680383_542547000994919_1187773094326694512_n.jpg

295776991_542547067661579_5013417078824927426_n.jpg

295872107_542547377661548_2993722966730173313_n.jpg

295904859_542547140994905_6779549749384067407_n.jpg

295925034_542548277661458_1486417159450416556_n.jpg

296397318_542548527661433_4182294610149172829_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr117903089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása