Akik az "Energiewende" nevű utópiáról döntöttek, amit láthatóan képtelenség már sikernek hazudni, azok döntöttek arról is, hogy 10 év múlva már csak egy fajta módon autózhatunk. Közös pont, hogy egyik sem fog működni, cserébe rámegy a jólétet adó ipara Európa gazdagabb felének, ami kihatással lesz mindenkire, aki a kontinensen él, és boldogulni próbál.
A világ pénzét költötték el egy "zöld" álomra, cserébe lényegében ingyen adhatják oda a "felesleget", és horror áron importálhatják utána az áramot, amikor szükség van rá. Az ipar képviselői, látva ezt a remek bulit, köszönik, költöznek máshová.
Aki felszólalt ez ellen az eszetlen politika ellen, azt támadták, nevetségessé tették, kiszorították, megbélyegezték. Pont úgy, ahogy azokat, akik meg merték jegyezni, hogy nem lesz jó ötlet mindent egy lapra tenni az autóiparban sem.
Pontosan ezért írok újra és újra erről. Nem lehet, hogy egy extrém, agresszív, ellentmondást nem tűrő kisebbség miatt ne lehessen értelmes vitát folytatni kulcsfontosságú környezetvédelmi és gazdasági érdekekről, európai perspektívából.
Csak remélni tudom, hogy egyre többen követik az NZZ példáját, és foglalkoznak az elhibázott zöld politikai pusztító hatásairól, azért, hogy korrekció következzen. Olyan hatékony zöld politikával, amely költség/haszon alapon súlyoz, és nem ideológiát erőltet. Különösen az autóiparban.