Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Mindenünk megvan a feltűnésmentes Skoda Octaviával

2024. november 27. - Várkonyi Gábor Autóblog

Amikor nem elképzelt világmegmentési projektekre, vásárlók átnevelésére és nehezen megkeresett jövedelmünk adójából finanszírozott zöld pilótajátékokra megy el a figyelem és a pénz, hanem hagynak mérnököket valós vásárlói igényeknek megfelelő autókat tervezni, akkor olyan csodálatosan funkcionális…

Tovább

Mégis felpuhítják a CO2 limiteket?

Robert Habeck – még – német gazdasági miniszter és Adolfo Urso olasz kollégája tegnap Berlinben megveregették egymás vállát azzal kapcsolatban, hogy lassan kellene valamit tenni annak érdekében, hogy Európa deindusztrializációja ne gyorsuljon tovább.Legalább 10 éve dolgoznak konzekvensen azon, hogy…

Tovább

Patrióta: Miért bukik a német autóipar, és hol javíthat Magyarország?

A német autóipar érthető módon slágertéma jelenleg a médiában, többek között azért is, mert mindenki tudja, hogy a következő pár évben az Audi/Mercedes/BMW sikere Magyarország gazdasága szempontjából kulcsfontosságú.A Partizán után a Patrióta vendége voltam a héten, Gerhardt Mátéval beszélgettünk a…

Tovább

Ez lenne hát a Jaguar "re-brand" üzenete

A vadmacska elpusztult, és ezzel az izével kellene átéreznünk, hogy mennyire innovatív, határokat feszegető, és tabu döntögető lett az a márka, amely minden szeretett volna lenni előző életében, csak ez nem.Autó persze egy szál sincs sem a trendinek beállított videóban, amit itt megtaláltok, sem a…

Tovább

Partizán: Mibe bukott bele a német kormány, és mi köze ennek a magyar gazdasághoz?

Tegnap este a Partizán egy külön kiadású műsorában Németország helyzetével foglalkozott.Dr. Feledy Botonddal beszélgettem arról, hogy az autóipar nehézségei rendszerszintű problémákra vezethetőek-e vissza, vagy éppen az átideologizált német politika az oka annak, hogy nem jó hírek érkeznek a német…

Tovább

Kinek segít valójában, ha Trump véget vet a villanyautók támogatásának?

Még hivatalba sem lépett, már alaposan felkavarta a globális autóipari viszonyokat az USA leendő, negyvenhetedik elnöke. A legnagyobb vesztese a közelgő változásoknak "szokás szerint" Európa lehet, amelynek politikai elitje láthatóan tanácstalanul nézi végig, ahogy az ipara a szeme láttára küzd…

Tovább

Büszke tömeggyártóból "niche" márka: a Ford útja Európában

Ha a haszongépjárművek piacát nem vizsgáljuk, – ahol kiemelkedően sikeres a cég –, akkor a kölni Ford helyzete sajnos szépen illusztrálja az európai autópiac és a "helyi" gyártók agóniáját. Miközben a hírek arról szólnak, hogy a VW csoport fájdalmas átstrukturálásra kényszerül, hogy megőrizzen…

Tovább

Hogyan tudnak ilyen olcsón termelni a kínai autógyártók?

Ezt a kérdést tették fel maguknak a japánok néhány hete, amikor "szétszedtek" 16 konkurens kínai autót, illetve egy Model Y-t.A nyilvános "tear down", azaz az autók alkatrészekre bontása és vizsgálata egy használaton kívüli sportcsarnokban került megrendezésre, Gifu prefektúrában,…

Tovább

Kína és a "globális dél" határozzák meg a jövő autópiacát

Érkezik a csütörtöki Millásreggeli, hiszen egyetlen adás sem maradhat el, akkor sem, ha úton vagyok. :)A Roland Berger tanácsadó cég tanulmánya szerint nyugaton elértük a "peak auto" állapotot, stagnálni, illetve enyhén csökkeni fognak az eladások a klasszikus nagy piacokon.Két részes volt most az…

Tovább

Mild Hatch – gyors ismerkedés az első elektromos Alpine modellel

Nem tudom, mikor érdekelt utoljára ennyire egy autó, az alapján, amit papíron ígért. Megelőlegezett reménységek sora vetült bele az első elektromos Alpine modellbe. Könnyű lesz, mókás lesz, szerethető lesz, élmény lesz. Eleve, feldolgozhatatlanul jól néz ki. Minden, tényleg minden adott ahhoz, hogy…

Tovább
süti beállítások módosítása