Az autóipari fast fashion szókapcsolatról nekem legkevésbé sem a feltörekvő kínai gyártók jutnak eszembe, hanem mondjuk az európai autógyártás utóbbi évtizedének olyan förtelmes próbálkozásai, mint a DS, Cupra vagy a műanyag-Mercik (Made in Hungary).
A nagy Kína-démonizálásban éppen csak az sikkad el, hogy igazából semmi akadálya annak, hogy Európának is legyen egy saját Teslája, amely a 150 éves zombivállalatainkhoz képest homlokegyenest másképp működik. Csak ahhoz pont nem a politikusoktól kéne várni a segítséget, hanem az ipartól. Vagyis kellett volna, mert az autóipar kifejezetten taszító, bürokratikus közeg azoknak a fiatal, ambíciózus, világot megváltani akaró fiataloknak akik mondjuk az európai Elon Muskok lehetnének. Koenigsegg vagy Rimac talán megtestesíti az ideát, de 100 ilyen cégből egy fut be, szóval kellene melléjük még vagy 98 másik.
@Ződ2000: Mert egyébként - az olcsónak mondott, tehát tömeges - a kinai autó az még ma is gagyi. Szar dizájn, szar anyagok, gyenge teljestmények. Ahogy Várkonyi mester is irja - fast fashion. Ami egyszezonos, gyorsan elhasználódó termék...
Viszont azt se feledjük hogy Kína az európai autóipar legnagyobb nemzeti piaca, ilyesmit Japánról sosem lehetett elmondani. Miközben rettegünk egy kínai inváziótól még mindig a VW a legsikeresebb márka Kínában.
@Gdp: ott a pont. a verseny mindig jobbá tette az életet, és az EU legnagyobb előnye pont az hogy az EU-n belül szabad verseny van, miközben kifelé megvédhetik magukat.
A 90 körül a japán konkurencia ijesztően tornyosult az óvilág fölé. Aztán pár év alatt kiégett és majdnem összedőlt, és már a Renault és a Ford vásárolta meg őket.
Kína még sehol sem tart a 90-es évek japánjához képest, de valóban ijesztő a fejlődés.
Ettől függetlenül, szerintem nem azért érezzük mérvadónak a kínai termékeket mert jobbak, hanem egyszerűen hiányzik az Európai iránytű, miközben a kíniak már ide merészkedtek autókkal.
100 éve megoldottunk minden nehéz helyzetet az EU ban, ezt is meg fogjuk. Nem tudom mire fel ennyire idegeskedni rajta. Egyelőre ott tartunk hogy egy byd bőven egy Mercedes vagy egy Bmw árában van és minden európai gyártó rekord nyereseggel zárta a tavalyi évet, idén növekednek az eladások. Szerintem ez a kínai konkurencia pont olyan lesz mint az összes tobbi. A Hyundai- Kia se tette tönkre az EU s autogyartast és a Toyota sem. Miben mások ezek a gyártók?
Néhány napja HAndrás egyik kínai elektromos kocsi bemutatja kapcsán írtam neki, de aztán magamnak is lementettem ide:
"Így tehát igen kérdéses a jelenlegei egyre nagyobb töltésteljesítményű elektromos töltőoszlopok jövőbeli értelme is. Valószínűleg hamarabb elavulnak, mint ahogyan kellőképpen kiépülnének. Hasonló lesz a sorsa, technika történelmileg, mint a SONY minidisc digitális audio rendszernek. Nagyon jó, de lett nála még jobb és mire elterjedt volna már el is avult."
S kívülállóként feltehetjük a kérdést, hogy miért is kell megmentenünk a "3 nagy autógyártó nemzet" ipari büszkeségeit? A magyar összeszerelő üzemek a kínai, koreai vagy vietnámi autógyáraknak is ugyan olyan jól tudnak összeszerelni. Ha tényleg hiszünk a szabad piacban akkor higgyünk rendesen és mondjuk ki, hogy a távol-keleti országoknak komparatív előnye van a korszerű és környezetbarát járművek gyártásában és vegyük tőlük a járműveinket (motorkerékpár vonalon ez ugye megtörtént, ma 10-ből 8 motor Európában távol-keleti eredetű - Honda, Kymco, Yamaha, Suzuki, stb.).
Vagy csak akkor lehet a szabad piacra hivatkozni a túlszabályozás ellenében, ha az a mi narratívánkat erősíti?
16 millió - röhejesen olcsó.
Ezt azért ízlelgessük kicsit...
Nem tudom, a kedves szerző hol él, és mennyi idő alatt tud ennyi pénzt letenni az asztalra.
És vajon pár év múlva ez is rohadni fog, mint minden Mazda?
@jajnemár: A manufaktúrákat (évi 10.000 darabszám alatti márkákat) az én értelmezésem szerint eddig sem érintette ez a dolog. De az olasz luxusautó gyártók piaca amúgy is Ázsia és Észak-Amerika, nem pedig a saját országuk, exportra gyártani pedig a helyi értékesítési tilalom ellenére is tudnának. Ahogy olvasgattam az olasz sajtót ahol óriásit ment ez a sztori Salvinival, mint fontoskodó politikussal ott senkit nem érdekelt a luxus szegmens - valószínűleg a Ferrarit sem, ők nem Európának fejlesztenek.
@jajnemár: eleve a lakosság dontő része urbanizált övezetekben lakik, és "vidéken" arányában sem vesznek annyi új autót. A fizetőképes lakosság a súrún lakott városi övezetekben lakik és/vagy dolgozik, kevés az olyan kivétel mint pl Luxembourg (más kérdés hogy évi 100.000 autó egy 800.000-es lakossággal mekkorát számít).
"Elolvastad egyáltalán a cikket?" És te minden marhaságot elhiszel? Két perc guglizás lenne kideríterni, hogy Kínában regionális sznten már 2030-ban betiltják a robbanómotort, de 2035-re országos szinten be lest tiltva (EGÉSZ KÍNÁBAN).
Az USA esetében a fontos régiók (pl California) már lépett, 2035-re ICE betiltva.
Miért villogsz a tájékozatlanságoddal? en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles
@Ződ2000: Ja, mer' vidéken nem használnak autót a népek, mer' nem is kell. Egyes, leülhetsz.
Amúgy, ott a posztban, h Európán kivül sehol sem szigorkodnak a belsőégésűvel, hogy kipusztulna. Elolvastad egyáltalán a cikket? Vagy csak magadnak okoskodsz?
@Ződ2000: inkább kifizetem az 50 eurot mit gondolsz a villanyálom ingyen lesz az államácsinak kell a pénz a ződ humbug csak egy adalék hogy beetessék a népet ez nem erről szól!
nem kell ide forradalom elég egy picit más széljárás és borul minden láthatod a fenti cikkből első jelei megvannak!
Várkonyi Gábor Autóblog
Várkonyi Gábor Autóblog
Utolsó kommentek:
jajnemár 2023.05.08. 15:38:03
Bejegyzés: A Volkswagen ID.Buzz nemcsak végtelenül kedves, de technikailag is alaposan kidolgozott autó
Lóval ne 2023.05.04. 06:56:54
A nagy Kína-démonizálásban éppen csak az sikkad el, hogy igazából semmi akadálya annak, hogy Európának is legyen egy saját Teslája, amely a 150 éves zombivállalatainkhoz képest homlokegyenest másképp működik. Csak ahhoz pont nem a politikusoktól kéne várni a segítséget, hanem az ipartól. Vagyis kellett volna, mert az autóipar kifejezetten taszító, bürokratikus közeg azoknak a fiatal, ambíciózus, világot megváltani akaró fiataloknak akik mondjuk az európai Elon Muskok lehetnének. Koenigsegg vagy Rimac talán megtestesíti az ideát, de 100 ilyen cégből egy fut be, szóval kellene melléjük még vagy 98 másik.
Bejegyzés: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
jajnemár 2023.05.03. 08:06:47
Bejegyzés: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.04.25. 16:16:51
Bejegyzés: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.04.25. 15:50:12
A 90 körül a japán konkurencia ijesztően tornyosult az óvilág fölé. Aztán pár év alatt kiégett és majdnem összedőlt, és már a Renault és a Ford vásárolta meg őket.
Kína még sehol sem tart a 90-es évek japánjához képest, de valóban ijesztő a fejlődés.
Ettől függetlenül, szerintem nem azért érezzük mérvadónak a kínai termékeket mert jobbak, hanem egyszerűen hiányzik az Európai iránytű, miközben a kíniak már ide merészkedtek autókkal.
Bejegyzés: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
jajnemár 2023.04.25. 11:55:24
Bejegyzés: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
Gdp 2023.04.25. 00:10:33
Bejegyzés: Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2023.04.18. 21:16:45
"Így tehát igen kérdéses a jelenlegei egyre nagyobb töltésteljesítményű elektromos töltőoszlopok jövőbeli értelme is. Valószínűleg hamarabb elavulnak, mint ahogyan kellőképpen kiépülnének. Hasonló lesz a sorsa, technika történelmileg, mint a SONY minidisc digitális audio rendszernek. Nagyon jó, de lett nála még jobb és mire elterjedt volna már el is avult."
erkolcstan.blog.hu/2023/04/16/horvath_andras_vs_elektromos_kocsik
Bejegyzés: Hyundai Ioniq 5 vs. Renault Megane E-tech: két igazán jó villanyautó
gigabursch 2023.04.04. 13:34:10
Van benne még harmadik üléssornak hely?
Bejegyzés: A Mazda CX-60 egy sallangoktól mentes, minőségi autó, ráadásul jó áron
Lóval ne 2023.04.03. 14:46:24
Vagy csak akkor lehet a szabad piacra hivatkozni a túlszabályozás ellenében, ha az a mi narratívánkat erősíti?
Bejegyzés: A francia-német-olasz hármas egyike sem elégedett a jelenlegi autóipari szabályozással
AlexAston 2023.03.31. 18:07:02
Ezt azért ízlelgessük kicsit...
Nem tudom, a kedves szerző hol él, és mennyi idő alatt tud ennyi pénzt letenni az asztalra.
És vajon pár év múlva ez is rohadni fog, mint minden Mazda?
Bejegyzés: A Mazda CX-60 egy sallangoktól mentes, minőségi autó, ráadásul jó áron
Lóval ne 2023.03.29. 21:17:30
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
W12petrol 2023.03.29. 21:02:20
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.03.29. 20:57:34
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
W12petrol 2023.03.29. 20:00:47
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.03.29. 18:33:21
"Elolvastad egyáltalán a cikket?" És te minden marhaságot elhiszel? Két perc guglizás lenne kideríterni, hogy Kínában regionális sznten már 2030-ban betiltják a robbanómotort, de 2035-re országos szinten be lest tiltva (EGÉSZ KÍNÁBAN).
Az USA esetében a fontos régiók (pl California) már lépett, 2035-re ICE betiltva.
Miért villogsz a tájékozatlanságoddal?
en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
W12petrol 2023.03.29. 18:10:33
na ennyit a nagy kitiltástól!
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
jajnemár 2023.03.29. 18:01:56
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
jajnemár 2023.03.29. 17:58:51
Amúgy, ott a posztban, h Európán kivül sehol sem szigorkodnak a belsőégésűvel, hogy kipusztulna. Elolvastad egyáltalán a cikket? Vagy csak magadnak okoskodsz?
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el
W12petrol 2023.03.29. 17:28:55
nem kell ide forradalom elég egy picit más széljárás és borul minden láthatod a fenti cikkből első jelei megvannak!
Bejegyzés: Nem ment át a belsőégésű motorok tiltása 2035-től az EU-ban, de CO2 semleges közlekedést várnak el