Még egy nagy pálfordulás ez, ráadásul Markus Schäfertől, a Mercedes-Benz CTO-jától, akit nemrégiben küldtek nyugdíja, úgyhogy már sokkal "lazábban" beszélhet. Schäfer kitölti a mandátumát, de életkorára hivatkozva nem fognak vele hosszabbítani. Rendkívül felkészült szakember, néhány éve Kecskeméten a Mercedes gyárban készíthetem vele interjút.
Biztosan voltak ambíciói az cég vezetésére, ezért terjengtek olyan pletykák, hogy Källenius és közte nem mindig volt harmonikus a viszony. Úgy tűnik, hogy az EQ autók piaci kudarcát most neki kell elmagyaráznia, ami nem egy hálás szerepkör.
Szép lassan a Mercedesnél is eljutottak oda egy nagyobb kör megtétele után, ahonnan a márka vásárlói el sem rugaszkodtak: Mercedes formájú, Mercedes jellegű autókat akarnak a pénzükért, nem "aerodinamikailag" optimális formájú tojásokat, amik egy S-osztály áráért megközelítőleg sem adják egy S-osztály kényelmét és pompáját.
Ja, és gombokat. Majdnem elfelejtettem. A Mercedesnél is kimondták, hogy bizonyos funkciókat biztonságosabb fizikai gombokra bízni.
Nem mondom, hogy nem érzek elégtételt pár teljesen téves trend megfordulása kapcsán. Főleg az évekig tartók ellentmondást nem tűrő hangos kisebbséggel való küzdés után. Schäfer egy ausztrál lapnak nyilatkozva kifejtette, hogy az early adopter és a konzervatív tömeg igényei nem azonosak. Egy olyan evidencia, amit a BMW kezdetektől értett.
Jó hír továbbá, hogy külön technológiai ágon, más platformon fogják tartani a belsőégésű és a villanyos autóikat, hogy mindkét világból a legjobbat adhassák. Drágább és bonyolultabb megoldás a Mercedes számára, de ezt is várják el a vevők. A CLA/GLC irány nagyon nagyon ígéretes. Hajtástól függetlenül.