Az év első hat hónapja alapján az USA eladásai év végére bőven a 16 millió darabos szint fölé fognak kúszni, elemzők 16,3-16,4 millió darabos eladással számolnak. Tavaly 15,9 millió értékesített autóval zárták az évet, ami eleve egy erősnek mondható év volt, 2,2% növekedéssel a korábbi évhez képest.

Az idei számokat a vámháború és a kifutó elektromos autós támogatások befolyásolhatják ugyan, de az elemzői várakozások stabil pályát jeleznek előre.
10 év alatt elég nagyot változott a piac összetétele. 2015-ben a személyautók az eladások 43 százalékát tették ki. A mostani számok alapján az új autó vásárlók kevesebb, mint ötöde vesz klasszikus személyautót. A vevők 82 százaléka SUV illetve Pick-Up Truck kategória iránt köteleződik el.
A szedán autók kategóriája az amerikaiaknál is marginalizálódott, tíz éve a Top10-ben 6 szedán autó képviseltette magát, és a Toyota Camry vezette a listát. Mára egyedül a Camry maradt benne a tíz legtöbbet eladott autó listájában, a tizedikként.
A GM magabiztosan vezeti a piacot, 17,6% részesedéssel, második a Toyota 15,2 százalékkal, harmadik a Ford 13,6%-on. A GM és a Toyota is növelte a részesedését tavalyhoz képest.
A nagy vesztesek közé tartozik a Stellantis, mely már csak 7,4%-on áll, (pár éve még elérhető közelségben volt a Ford számukra). A Nissan is csupán 6%-on áll mostanra, jobb éveiben 9% körül mozgott.
A nagy Pick-Up harcban a Ford F150 továbbra is vezet. Évtizedek óta. Ha közelebbről nézzük meg a számokat, akkor feltűnik, hogy a GM azonos alapokon nyugvó két modellje összeadva megelőzi az örökös elsőt. Az F150-ből 412 848 darabot adtak el a szóban forgó időszakban, a Chevy Silerado 284 038 darabbal le van ugyan szakadva, de ha hozzáadjuk a GMC Sierra számait, együtt 453 220 darabbal verik az F150-et.
Az elektromos autók részesedése 7,4%-nál állt az első hat hónapban, ez kevesebb, mint a fele annak, amit az európai piacon értek el az akkus elektromos autók. Több elemző egybehangzó értékelése szerint a közeli jövőben ennél nagyobb részesedésre nem számíthatnak az elektromos autók Amerikában, sőt, a kifutó állami támogatások kapcsán még ezt a szintet sem fogják elérni jövőre. A Tesla egyébként magabiztosan vezeti az elektromos autók piacát 44,7% részesedéssel, még azután is, hogy 6%-ot veszített.
Európa autópiaci kilátásai erre az évre 13 millió egység körül mozognak, nem találja a lendületet a kontinens eladások szempontjából.
Sandero, Clio, 208 az idei évben eddig a három legnépszerűbb típus, őket követi a T-roc, Golf és Tiguan. A Top10-ben egyetlen nem európai márkaként a Toyota Yaris Cross modellje fér bele, tizedikként.
Gyártói szinten a VW csoport dominál egyértelműen. Az első félévben 1,8 millió eladott autóval és 3% növekedéssel akkor is elégedettek lehetnek, ha a profitabilitásuk jelentősen csökkent.
Nagyon leverve a második helyen, 9% csökkenéssel a Stellantis áll, 1,044,000 autóval.
A Renault csoport 6% növekedéssel, 700 000 autóval bizonyítja, hogy a legjobb befektetés a jövőbe az, ha invesztálnak a termékekbe.
A Hyundai-Kia csoport 540 000 autóval, 3% mínusszal lényegében stagnál.
A BMW csoport 485 000 eladott autó, 4% növekedéssel, és a legmagasabb, 25% arányú elektromos autó eladással a legjobb úton jár, a CO2 büntetésektől sem kell tartani ezzel a modell aránnyal.
A Toyota erős mínuszban van, 8% eséssel zárték az első félévet, de itt hozzá kell tenni, hogy a legfontosabb modelljeik lényegében leváltás alatt/előtt vannak. A TOP10-ből náluk van a legkisebb elektromos autós arány 5 százalékkal. Ez jót tesz a nyereségességnek, a CO2 büntetéseknek kevésbé. 73% hibrid arány segít ezen.
A Mercedes 355 000 autóval és enyhe, 2% mínusszal szerepel a hetedik helyen. 37% dízel részesedés az eladásokból messze náluk a legmagasabb.
257 000 autóval a nyolcadik helyen van a Ford, örvendetes 6% növekedéssel.
202 000 autóval a Geely csoport a kilencedik, 5% eséssel. Egyedül náluk 0% a dízel.
165 000 autóval tizedik a Nissan, szintén 5% eséssel.
Ami érdekes adat: A Tesla 2,4% piaci részesedésről 1,6%-ra esett a tavalyi első félév adataival összevetve, és idén először több MG-t adtak el Európában, mint Teslát. Érdekes továbbá, hogy a VW 135 427 eladott elektromos autóval a legnépszerűbb villanyautós márka, a Tesla már csak a második, 109 262 darabba