A tavalyi év nagy híre volt, hogy a Geely "radar" alatt szépen bevásárolta magát a Daimlerbe, és közel 10%-os részvénycsomaggal a legnagyobb részvényese lett a cégnek. A német politika és a német gazdasági szakemberek finoman szólva sem voltak lelkesek, ellenséges lépésként értékelték a manővert, jogosan. Most, egy évvel később a Geely állítólag megvenné a Smart felét, pontosabban a Daimler kezdi elveszteni a türelmét az évente becslések szerint 5-700 millió eurós veszteséget termelő kisautó márkájával szemben, és maga kínálja fel a kínai partnerének a márka részvényeinek 50%-át. A kínaiak érdeklődése elsősorban annak szólhat, hogy a jövőben tisztán elektromos márkává alakítandó Smart a kínai piac elektromos autó függősége miatt nagyon jól illene a cég portfóliójába. A Smart a tavalyi évben nem éppen fényesen szerepelt, 4.6%-kal kevesebb autót adtak el, mint a megelőző évben, 128,800 darabbal.
Kép forrása: Daimler