Az eredeti tervekhez képest 5 évvel korábban valósul meg ez a környezetvédelmi szempontból fontos célkitűzés, mivel az új Audi vezérnek radikális tervei vannak a márkával. Két lényeges irány körvonalazódik, és egyik sem fog tetszeni a hagyományos autózás kedvelőinek. Bram Schot egyrészt törölné az összes olyan modellt a palettából, ami nem hoz elég pénzt a konyhára, másrészt teljes egészében az elektromos hajtásra fogadna a jövőben. Ez egyfelől azt jelentené a gyakorlatban, hogy olyan ikonikus, a márkaértéket nagyban növelő modelleknek inthetünk búcsút, mint az elejétől fogva mostanáig magyar kötődésű és gyártású TT-nek valamint a telivér sportautót megtestesítő R8-nak. A Rupert Stadler előzetes letartóztatását követően a márkát először ideiglenesen vezető, majd kijelölt új Audi vezérnek az elektromos autózás a jövő útja, a jelek szerint a VW konszernnel egyetemben ezt az irányt veszi majd a négykarikás prémium márka.