Várkonyi Gábor Autóblog

A német kormányzat szembemegy saját elektromos autós terveivel

2020. május 04. - Várkonyi Gábor Autóblog

3-format2020.jpg
Hogyan is néz ki a képmutatás a gyakorlatban? Pont úgy, ahogy a német kormányzat bánik az elektromos autó kérdéssel. Sokat beszél róla, az állampolgároktól elvárja, hogy lényegesen drágább autókat vegyenek, Európa legmagasabb áramköltségei mellett, a cégektől meg elvárja, hogy milliárdokat költsenek elektromos autó fejlesztése. Eközben szinte végtelen anyagi keret mellett maguk sem hajlandóak elektromos autókat venni.


Nézzük az arányokat. 25 275 autót tart fent a német kormá
nyzat. Ebből 968 darab volt elektromos. Igen ám, de az elektromosba beleszámolják a plug-in hibridet is. Ez 3,8%, egy röhejes arány, ha figyelembe vesszük, hogy 4 évvel ezelőtt azt vállalták, hogy az autópark 20 százaléka lesz elektromos vagy részben elektromos. Erre 100 millió eurót szántak, ami igazán bőkezű "adománynak" tekinthető. De nézzük az arányokat. A meglévő autók (tehát a 3.8%) közel fele, 49 százaléka plug-in. Csupán 40% tisztán elektromos. 11% hidrogén hajtású.

Az elektromos és PHEV autók aránya különböző minisztériumokban:

87,5% a Fejlesztési Minisztériumban
73,1% a Külügyben és a Sajtó Hivatalnál
6,2% a Közlekedési Minisztériumban (!!)
1,5% a Védelmi Minisztériumnál

Kis szarkazmussal azt is lehetne mondani, hogy ahol nem parádézni veszik az autókat, hanem használják is őket, ott nem ez a technika nyer.

De mi történt a tavaly? Javultak vajon az arányok? A német politikusok megérezték a nagy E autó forradalmat? Hát, nem igazán. A beszerzésekben az aránya az elektromos és PHEV autóknak csökkent. Először azt hittem, hogy ez valami vicc. De nem. 9618 új beszerzésből 2,6% volt elektromos vagy PHEV. Ennyit a példaértékről.

Az önkormányzatoknál még ennél is rosszabb az arány, a megkérdezett illetékesek szerint a hatótáv, a gyér töltőhálózat és az időjárás hatótávra gyakorolt hatása együttesen olyan bizonytalansági tényezőt jelent az elektromos autók kapcsán, ami miatt nem szívesen vásárolják ezeket. A zöldek szerint minden áron tovább kellene erőltetni az ideológia alapú villanyozást, a realisták szerint pedig mindent meg kellene tenni egy összességében fenntarthatóbb autópark kialakítására, amelyben a villany mellett a dízelnek is hosszú távú szerepet szánnak. Ha azok, akik nem a saját pénzükből, hanem adófizetői forrásokból költhetnek drága villanyautóra, nem érzik, hogy ez lenne a célravezető, akkor milyen alapon várják el átlag polgároktól, hogy komoly felárral vegyenek korlátozottabb módon használható autókat? Ez számomra vérlázítóan hipokrita hozzáállás.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8315658772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.05.07. 16:56:52

Kedves Gabor

Nem igazan ertem az allaspontodat, amit a cikkben megfogalmaztal.

"a német kormány ... az állampolgároktól elvárja, hogy lényegesen drágább autókat vegyenek"
Tudtommal nincs ilyen elvaras. Mindenki olyan autot vesz, amilyet akar. Es amit meg tud fizetni.

"cégektől meg elvárja, hogy milliárdokat költsenek elektromos autó fejlesztésre"
A cegeknek a sajat eletben maradasuk miatt kell erre kolteni, nem a kormany miatt.
Egyebkent a nemet kormany a fejlesztest nem elvarja, csak tanacsolja es tamogatja.

"végtelen anyagi keret mellett maguk sem hajlandóak elektromos autókat venni"
A keretek ott sem vegtelenek, es a penznek sok mas helye is van. Az EV pedig ott is draga.
Nagyon helyesen teszik a nemet hivatalok, ha nem koltenek draga autora, hanem a legolcsobb
megoldassal elegitik ki a szuksegleteket.

Innentol a cikk tovabbi resze szamomra ertelmetlenul bizonygatja, hogy milyen zsugoriak a nemetek. Pedig nyilvan te is ugy gondolod, hogy egy kozhivatalnak sporolni kell az adofizetok penzevel. Nem luxuskiadasokra forditania.

Azt is pontosan tudod (tolem biztosan jobban), hogy a BEV autok mennyire dragak.
Akkor miert teszel fel a'lkerdeseket?

Szamomra (mint magyar allampolgarnak) irritalo volt, amikor jonehany evvel ezelott az egyik elso hibrid Priust az Ujpesti polgarmester vetette meg maganak, es buszken mutogatta a sajtonak, hogy igy akarja tamogatni a kornyezetvedelmet. Nos, a koz penzebol a sajat luxusunkra forditani bar kellemes, de nem hiszem hogy tarsadalmilag kovetendo pelda lenne.

"Ha azok, akik nem a saját pénzükből, hanem adófizetői forrásokból költhetnek drága villanyautóra, nem érzik, hogy ez lenne a célravezető, akkor milyen alapon várják el átlag polgároktól, hogy komoly felárral vegyenek korlátozottabb módon használható autókat? Ez számomra vérlázítóan hipokrita hozzáállás."
A konkret kerdesre valaszolva: a nemet kormany segiti az EV autok elterjedeset, de nincs semmilyen elvaras. Sem az allampolgarok, sem a cegek/intezmenyek fele ennek alkalmazasara. Mindenki sajat hataskorben donthet errol.

Az EV egyenlore draga, es csak remenykedhetunk abban, hogy kesobb olcsobb lesz.
Es versenykepesebb.

Ha az EV draga, akkor miert asszisztal a nemet kormany ehhez?
Kornyezetvedelmi okokbol. Es a kornyezetvedelem, mint tudjuk, mindig penzbe kerul.
Ezt a tobbletkoltseget egyenlore nem mindenki tudja megfizetni. De remeljuk, hogy egyre tobben lesznek kepesek ra.

udvozlettel