Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A VW konszern állhat a villanyautó lobbi mögött?

2020. november 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

125879879_790439438420783_3341680446403888770_o.jpg
Pontosan két hete írtam először róla, hogy az euro7 tervezete mivel járna a hírek szerint. Akkor voltak páran, aki szerint "riogattam".

Hát, nekik üzenem, hogy a mainstream média kint is pánik üzemmódra kapcsolt a tervezetek elemzése kapcsán.

Nagyjából 5 év múlva már nem lehetne újonnan benzines vagy dízel autót forgalomba helyezni a mostani tervezet szerint. A már forgalomba lévő autókat ez nem érintené.

Meg nem erősített hírek szerint a lobbi mögött a VW konszern áll, amely minden puskaporát a villanyautókra durrantotta el, és a jelek szerint annyira nem biztos a dolgában, úgyhogy inkább törvényi úton szerezne előnyt magának. Határozottan szeretném hangsúlyozni, hogy pletyka, feltételezés, nem megerősített hír.

Ami viszont a tervezet szerint lehetetlenné tenné bármilyen belső égésű motoros autó típusengedélyét, az az, hogy minden létező élethelyzetre zéróhoz közeli károsanyag kibocsátás lenne az elvárt innentől fogva. A beindítást követően azonnal, melegedési idő figyelembe vételének mellőzésévél, akár extrém hidegben, vagy extrém magasságokat is figyelembe véve, padlógázzal, akár vontatmánnyal nézve az emissziót.

"Ez technikailag lehetetlen, és ezt mindenki tudja" nyilatkozta a VDA, az autós szövetsége elnöke, Hildegard Müller a német hírügynökségnek. Magyarul: explicit módon nem tiltják meg a belső égésű motorokat, csak éppen ellehetetlenítik azokat. Elég sunyi megoldás.

A karlsruhei technológia intézet motorfejlesztője és kipufogógáz kezeléssel foglalkozó mérnöke, Thomas Koch így kommentálta a jogszabály tervet:

"Leegyszerűsítve a brüsszeli törvényhozók azt várják el, hogy minden autó, VW Up-tól a nagy SUV-ig az első métertől fogva, mínusz tíz fokos téli időben is, vontatmányt húzva, Lewis Hamiltonnal a volán mögött, hegynek felfelé, még az első két kilométeren se bocsásson ki semmit, még minimális koncentrációjú szennyezést sem. Ez fizikailag nem megvalósítható. A városi levegő minősége szempontjából ráadásul ennek semmi szerepe nincsen, mivel egy modern Euro6d már ma emisszió-semlegesként határozható meg."

Egyelőre az EU képviselői csak annyit erősítettek meg, hogy további szigorítások várhatóak, és végső döntés az adatok és a szakértők meghallgatása után tavasszal várható.

Nagyon nem babra megy a játék, és kellő nyomásgyakorlással még el lehet érni dolgokat. Aki most csöndben marad, az magára vessen, ha 5 év múlva nem vehet majd semmi mást, csak elektromos autót, ami remek technika bizonyos felhasználási módokhoz, de sehol nem vagyunk még infrastruktúra és megújuló energiák kapcsán ahhoz, hogy betiltsunk minden mást. Rettenetes gazdasági hatási lesznek egy túltolt tempójú transzformációnak.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2116288926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsooooolt 2020.11.20. 16:58:00

Bizony, nem babra megy a játék, hanem az egészségünkra. Szóval nem baj, hogy talán felgyorsul az átállási folyamat.

dugabácsi 2020.11.21. 17:29:40

Nem tartom valószínűnek hogy ilyen rövid távon érdekében állna a VW-nak az átállás. Egy új modell tervezése a piaci bevezetés előtt kb. 5 évvel kezdődik, tehát már most úgy kellene tervezni hogy 2025/26-tól nem dobnak piacra benzinest/dieselt. A VW tervei viszont ezt nem tükrözik. Kicsit álszentnek tartom hogy mindenért az autógyártókat tesszük felelőssé, de az hogy az utakon 10-20 éves silány műszaki állapotban lévő autók járnak friss műszakival vagy hogy 30 éves buszok közlekednek az nem zavar senkit. Más szennyező iparágakról vagy a fűtésrendszerekről nem is beszélve.
süti beállítások módosítása