Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kínába viszi a motorfejlesztést a Daimler

2020. november 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

125883034_790677365063657_7245930182019365690_n.jpg
Gyakorlati értelemben szeretnétek látni, hogy mit jelentenek a szabályozások az európai iparra nézve?


Igen, sajnálom, hogy most már egy jó ideje több a rossz, mint a jó hír errefelé. Ettől még nem gondolom, hogy ne kellene ezekről írni, pedig higgyétek el, én is sokkal sokkal szívesebben mesélnék az autóipar fantasztikus dolgairól.

Nos, volt itt egy apró kis bevásárlás a Geely részéről a Daimlerbe két és fél éve. Szépen, fű alatt, gondosan ügyelve arra, hogy jelentési kötelezettség alatt pont megállva, több szövevényes céghálón keresztül, egyszer csak odatoppant Li Shufi a Daimlerhez, és bejelentkezett a svábokhoz, mint a cég legnagyobb részvényese, közel 10 százalékkal. De nem pont annyival mert akkor ezt nem tehette volna meg, a németek védekeztek volna, és lett volna rá lehetőségük. A szolgálatok, a BND nem jelzett időben, és egy láthatóan irritált Zetsche nem vágott jó pofát ahhoz, hogy egy kéretlen vendég szépen leült a kanapéra, és közölte, hogy mától majdnem 10% az övé a cégben.

Azóta persze máshogy van eladva a sztori, a Geely a nagy reménység a további expanzióhoz, és az új Daimler vezér, Källenius nem győzi az egekbe magasztalni a kínaiakat, meg a vízióikat.

Most jönne az, hogy valami elektromos együttműködésről esne szó.

Kapaszkodjatok meg, nem. Már azt is Kínában fogják csináltatni az európaiak, amihez eddig a világon ők értettek a legjobban. A Daimler ugyanis el fogja engedni a Renault-val való együttműködést, és a következő, modulárisan felépülő, olcsóbb autóihoz alkalmas motorokat a Geely-nél szeretné fejlesztetni, adott esetben úgy, hogy abból a Volvo is kapjon, ha már a Geely tulajdona. Állítólag ezzel 100 milliós nagyságrendű pénzt lehet spórolni a fejlesztés során, ami szuper, hiszen az euro7-es lázálmokat látva minek költsenek a kelleténél többet, az EU-ban a jelek szerint ezeket nem lehet majd használni 5-6 év múlva. Máshová meg kelleni fognak, biztosan. Kínába, például.

Dereng valami? Érthető? Tehát nem elég, hogy szinte mindent, ami elektromos, azt Kínából, vagy ahhoz köthető cégektől kell vennünk Európában, most már oda is eljutunk, hogy a motorfejlesztést is rá meri bízni egy Daimler szintű cég a Kínaiakra. Remek. De ennek nyilván semmi köze azokhoz a tartósan rossz döntésekhez, amit az autóiparunk szabályozása kapcsán megengedünk itt magunknak...

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3216289732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása