Várkonyi Gábor Autóblog

A Mitsubishi búcsút mond Európának

2020. július 30. - Várkonyi Gábor Autóblog

A 90-es évekig "japán Mercedesnek" tartott ikonikus autómárka, a Mitsubishi búcsút mond Európának. A frissen bejelentett stratégia szerint nem érkeznek új modellek az európai piacra, azonban a jelenlegi palettában meglévő modelleket természetesen továbbra is értékesítik. A döntés hátteréről…

Tovább

Emiatt lesznek nagyon drágák az új autók az EU-ban

Közel van 2021, és közel vannak a CO2 flottaátlag alapján kalkulált masszív büntetések. Bár a hivatalos kommunikáció szerint minden gyártó el akarja kerülni a büntetéseket, a helyzet nem úgy fest, hogy ez kivitelezhető lesz, kivéve, ha nem azt árulják innentől, amire igény van a piacon, illetve amit…

Tovább

Óriási emelkedés az új autók árában

Szinte soha nem látott mértékben emelkednek az új autó árak, és még közel sincs vége a drágulásnak. Hogyan elektrifikálják az autógyártók az új modelleket, hogy 2021-re megfeleljenek az EU szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó rendeletének? Mely modelleket érintheti leginkább az árváltozás? Hogyan…

Tovább

Bosch topmenedzser: "Helyenként jobban tudjuk csinálni, mint a Tesla"

Harald Kröger a világ legnagyobb autóipari beszállítójánál egy szoftver "házat" épít fel. Egy interjúban magyarázza el, miként változik a beszállítók szerepe az autógyártókkal szemben.Stuttgart. Handelsblatt: Kröger Úr, a Bosch új szoftverfejlesztő egységének létrejötte, a Cross Domain Computing…

Tovább

"Térjetek vissza a gyökereitekhez, és gyártsatok olyan autókat, amelyekről ti magatok is meg vagytok győződve"

Christian Nikolai, egykori Daimler topmenedzser, rendszeres szerzője a mercedes-fans.de-nek, aki a ma már egy autóipari tanácsadással foglalkozó céget vezet, szenvedélyes jegyzetet tett közzé egykori munkaadója helyzetével és jövőbeli irányával kapcsolatosan. Azért tartottam fontosnak lefordítani,…

Tovább

Millásreggeli podcast: 2040-re jöhet el, hogy több elektromos autót adnak el a világban, mint belsőégésű motorost

Az eheti Millásreggeli Futómű rovatában áttekintjük az elmúlt hét legfontosabb autóipari híreit. Szóbakerül az elektromos autózás, megnézzük a piaci trendeket, és hogy mi van a hype mögött. Beszélünk arról a hírről is, hogy idén több mint 13 millió járművet hívtak vissza világszerte. Miért ekkora ez…

Tovább

Idén már több mint 13 millió járművet hívtak vissza világszerte

A kép forrása: Finbold.com A Finbold üzletviteli tanácsadó cég nyilvánosan elérhető adatok alapján írt tanulmánya szerint év elejétől 2020. július 1-jéig több mint 13 millió autót hívtak vissza az autógyárak, főként biztonsági megfontolásokból. Egészen pontosan 13,362,759  autónak kellett a gyártó…

Tovább

A VW-nél is nagy a tanácstalanság a szoftverfejlesztéssel kapcsolatban

Hogy mennyire nem tudják a nagy autógyártók, hogy lenyeljék, vagy kiköpjék a szoftver kérdést a jövő autózásában, azt gyönyörűen példázza az a tanácstalanság, ami az operációs rendszerek és a saját szoftverfejlesztés körül zajlik, gyakorlatilag mindegy, merre nézünk.Az amerikaik nagyrészt…

Tovább

Több volt a rossz, mint a jó hír a Daimler részvényeseinek közgyűlésén

Nem túl rózsás a helyzet a Daimler háza táján, ez derült ki a tegnap tartott részvényesi közgyűlésen. Nem elég, hogy a cég eredményeit értelemszerűen rossz irányba befolyásolja az elmúlt néhány hónap eseménysorozata, a részvényesek még ezen felül is több mindent vetnek a vezetőség szemére. A legtöbb…

Tovább

További súlyos szigorítások várhatók az Euro 7-es normarendszerben

Egy éven belül tervezi elkészíteni az Euro 7-es norma szabályrendszerét az EU, további súlyos szigorítások várhatóak.Bár az aktuálisan érvényben lévő kipufogógáz kezelési szabályrendszer, nem utolsó sorban az elmúlt évek botrányai miatt, kifejezetten hatékony, és alapvetően a helyes irányba terelte…

Tovább