Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A VW-nél is nagy a tanácstalanság a szoftverfejlesztéssel kapcsolatban

2020. július 14. - Várkonyi Gábor Autóblog

Hogy mennyire nem tudják a nagy autógyártók, hogy lenyeljék, vagy kiköpjék a szoftver kérdést a jövő autózásában, azt gyönyörűen példázza az a tanácstalanság, ami az operációs rendszerek és a saját szoftverfejlesztés körül zajlik, gyakorlatilag mindegy, merre nézünk.

108306061_695015341296527_8808217794160298178_o.jpg
Az amerikaik nagyrészt alárendelik magukat az amerikai tech cégeknek ebben a kérdésben, a németek saját utat keresnek, a francia/olasz vonal nagyon keveset nyilatkozik a kérdésben, a japánok utolsó időkig ellenál
ltak mindennek, ami az amerikai tech cégek felől jön, a koreaiak meg rendelkeznek eleve a megfelelő tudással a kérdésben.

A nagy VW vezetői átrendeződés kapcsán szinte alig kapott figyelmet egy rendkívül fontos hír: menesztették vezető szoftverfejlesztői posztjáról Christian Sengert. Ő volt a felelős azért, hogy a cég újonnan létrehozott, Car.Software.Org nevű egysége a konszern minden márkáján túlnyúlva, egységes operációs rendszert és megfelelő szoftveres kompetenciákat építsen fel. Tavaly március óta dolgozott az ügyön, 10 000 emberre felduzzasztott szervezetet kellett volna integrálnia egy mamut vállalat mindennapi működésébe. Nem sikerült, mert elbukott a hatalmi harcokban. A cégen belül fog más feladatot ellátni, nyilván fogunk még róla hallani. Ami igazán érdekes a történetben, hogy jól mutatja, milyen nehéz egy többé-kevésbé önálló márkákból álló konszernen belül hatalmi helyzeteket és kompetencia kérdéseket sértődés és érdeksérelem nélkül kezelni. Senger ráadásul nem volt integrálva a VW "életébe", a BMW-től jött, ahol a döntési út sokkal közvetlenebb, mint a konszernnél, ahol például minden egységnél vannak, akik értenek a szoftverhez, csak éppen nem túl jól. Ha ezt az egészet egy működő rendszerré kell alakítani, abból súrlódás lesz. Az eddigi helyzet viszont nem tartható tovább. Continentál, Bosch és LG egyes szoftveres megoldásait valahogyan működésre bírni, az így, egyre növekvő komplexitás mellett egy eleve elvesztett meccs, látva a tech cégek gyorsaságát és képességeit. A jelenlegi 10% körüli saját szoftver részt 5 éven belül 60% fölé akarta vinni Senger, hogy a VW "megtartsa a saját fennhatóságát az autóba épített szoftverek felett". Ez a feladat mostantól az újdonsült Audi vezérre, a szintén a BMW-től érkező Markus Duesmann-ra marad, aki a cégen belül az Audi vezérség mellett az új technológiákért és fejlesztésekért felel.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr416004006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása