Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Megérkeztek a tavalyi eladási számok Európa legnagyobb autópiacáról

2021. január 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

Megvannak az eladási számok tavalyról Európa legnagyobb autópiacáról.

139888227_829489937849066_2974452942140213099_o.jpg
A Golf, ahogy évtizedek óta, messze az első, a nyolcadik szériában is őrzi a helyét, annak ellenére, hogy voltak gondok a bevezetés körül, és a Variant is csak néhány hónapja kapható 136.254 darabbal messze a legtöbbet eladott autó Németországban. Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy ez harmaddal kevesebb (!!), mint előző évben, amikor még a VII-es széria ment.

A Passat 60.904 darabbal a második volt, ráadásul enyhe növekedést produkált a modellciklusának az utolsó negyedében. 2.7 százalékkal többet adtak el belőle. Ezt az típust akarta beszüntetni Diess, és csak a kereskedők nagyon komoly felháborodásának a hatására visszakozott a döntéstől. 2022 után már csak kombiként lesz kapható az új típus. Az elektromobilitásra akar koncentrálni a konszernvezér.

A Tiguan a harmadik, amely 13 éve a legnépszerűbb SUV a németeknél. A modellváltás évében 31.2 százalékkal kevesebbet adtak el belőle, a 2019-es 87.771 helyett 60.380 darabot, amivel éppen csak lemaradt a második helyről.

8.4% mínusszal a negyedik a Focus, amely 53.378 darabos eladásával így is elég jól teljesített.

3.5% mínusszal az Octavia is egész jól vészelte át a 2020-as évet, 53.302 darabbal éppen csak lemaradt a negyedik helyről.

A hatodik helyen az új Corsa van, amely 53.199 darabbal majdnem a Top 5-be került. Jó hír a Corsa kedvező fogadtatása az Opelnek, amely egyébként sajnos a megszűnő GM alapú modellek miatt hatalmas, -35% körüli veszteséget volt kénytelen európai szinten elkönyvelni.

-13.7 százalékkal a piachoz képest még jól járt a három éves VW T-Roc, amely 50.822 eladással alapvetően stabil eredménnyel zárta 2020-at, ez a hetedik helyre volt elég.

2019-hez képest 47.273 darabbal a rendkívül jól sikerül új 3-as BMW egy masszív 9.1 százalékos növekedést tudott felmutatni 2019-hez képest, nyolcadik a listán.

A vevőinek a negyedét vesztette el a Polo 2019-hez képest, 46.174 eladással a kilencedik, ami szokatlanul gyenge eredmény a típusnak.

A Top 10-be befért a Mini, -12% mellett is, 44.152 eladással.

Továbbra is elég konzervatív tehát a lista, kifejezett hibrid vagy elektromos modellek nem találhatóak rajta, a dízel arány a Top 10-ben nem elhanyagolható a Passat, Tiguan, 3-as BMW stb. vonalon, ugyanakkor a hibrid és PHEV autók is jelentősen jönnek fel, ezeken a típusokon belül is. Mint arról korábban beszámoltam, a német piacon az elektromos, illetve elektrifikált hajtással eladott autók aránya meghaladta tavaly a dízel eladásokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3816393906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása