Erről cikkeznek a vezető lapok a német autókereskedők és szervizek szövetségének jelentése alapján. Európa legnagyobb autópiacán az első félév adatait nézve drámai zuhanás tapasztalható a megrendelések kapcsán. Kérdés, hogy mindez tartós trend lesz-e, vagy időszakos összeomlás, amit újra növekedés követ majd.
Az előző év hasonló időszakához képest -47% a privát vásárlók körében az elektromos autó rendelések száma. A PHEV technológiával szerelt autók esetében -37% ugyanez a szám.
A céges beszerzések sem néznek ki sokkal jobban, bár ott az ESG nagyon szorítja a flottamenedzsereket, ráadásul sok cégnél ideológiai vagy imázs szempontok alapján eleve csak BEV autókat lehet már rendelni újonnan. Mégis, döbbenetes -41% itt is a mutató elektromos autóknál. A PHEV-ekből 33 százalékkal rendeltek kevesebbet.
Eközben benzines és dízel autók a privát vásárlóknál 24% növekedést értek el, a flottás ügyfeleknél 20% a plusz.
A kereskedők szövetségének felmérése alapján az autóházak 91 (!!) százaléka "rossznak" vagy "nagyon rossznak" ítéli meg az idei év kilátásait elektromos autók kapcsán. PHEV-ek esetében 79% az arány. A belsőégésűeknél 23% válaszolta, hogy kedvezőtlennek ítélik meg a helyzetet 2024-re.
Súlyosbítja a szituációt, hogy az autóházak és használt kereskedők egy jelentős része egyáltalán nem hajlandó beszámítani/felvásárolni a jelenlegi piaci helyzetben tisztán elektromos autókat.
Eközben az Ayvens flottakezelő, amely dominálja az EU piacát, olyan tanulmányt tett közzé, mely alapján tavaly még 15 EU-s országban volt árelőnye kilométerköltség alapján az elektromos autóknak, idén ez már csak 13 országra igaz.
Akinek a cég neve nem ismerős: az ALD és a Leaseplan egyesüléséből létrejött vállalatról van szó.