Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

KIA EV6: a márka elektromos korszakának kezdete

2021. március 30. - Várkonyi Gábor Autóblog
Engem lenyűgöz az, ha van egy jól definiált cél, és hosszú évek verejtékes munkájával, kitartásával és nem lankadó hitével igyekszik megvalósítani egy cég azt, amit kitűzött maga elé.

166651242_214988050417484_4968200589398384709_n.jpg
20 éve mosolyogtak, amikor a Hyundai/KIA először beszélt arról, hogy a legnagyobbak közé akar tartozni globálisan. Ma tudjuk, hogy ez összejött. 17 éve még kicsit kínosan feszengtem egy Opirus tesztautóban, ma tátott szájjal néztem, ahogy Karim Habib elmagyarázta, hogy miért olyan a KIA EV6, amilyen.

A márka megújulásának az első modellje, amely az elektromos korszak bevezetését szimbolizálja. Természetesen a KIA is elmondta, hogy mobilitási szolgáltatóvá akarnak transzformálódni, de egy csomó minden mást is mondtak, ami dizájnban, használhatóságban és üzleti modellben lényeges.

Az, hogy mit tud az EV6, lényeges, de nagyon sok helyen el fogjátok tudni majd olvasni a katalógus adatokat, 510 kilométeres hatótávról, 350kW-s ultra gyors töltésről, amellyel 10%-ról 80%-ra 18 perc alatt lehet tölteni az akkukat. (Feltéve persze, hogy rendelkezésre áll ez a töltési sebesség infrastruktúra szempontból) A GT kivitel jóval 500 lóerő feletti teljesítménye is imponáló, ahogy a 3,5 másodperces gyorsulás is. Ezek mind izgalmas dolgok, érdemes tanulmányozni a gyár közölt adatait.

Ami ennél számomra sokkal fontosabb volt, az néhány elejtett mondat, amit az újságírók kérdéseire válaszolva jelentettek ki a gyár szakemberei.

167312991_214988117084144_700009136074242023_n.jpg
Artur Martins (Head of Global Brand & Customer Experience Division) például arról beszélt, hogy az elektromos autók kapcsán a vásárlók számára kevésbé fontos egy-egy gyár múltja és hagyománya, így egy relatív fiatal márka számára itt a pillanat arra, hogy definiálja a piacot, és maradandót alkosson. Ahogy erről már sokszor szó volt: az elektromos éra kezdetén mindenki egyenlő esélyekkel áll a startvonalhoz. Ez nyilván azoknak kedvez, akik kihívók. A KIA ugyan ezen a státuszon már régen túl van, de azért nem rendelkezik azzal a múlttal, amivel egy 100 éves márka tud vonzó lenni. A helyzet az, hogy jól láthatóan ebben az alakuló keretrendszerben nem is annyira fontos ez már. Ezért is annyi az új próbálkozó, és ezért is olyan óvatosak a régiek, hiszen a múlt is érték, miközben az újdonságot is kellően kell artikulálni. Hatalmas és inspiráló kihívás ez egy márka életében.

A KIA a konkurenciával ellentétben nem határoz meg kiszállási dátumot a belsőégésű motoros autók gyártásából. Ez egy nagyon bölcs megközelítés, mert az élet nem a tervezőasztalon zajlik, hanem a valóságban. Kimondani azt, hogy bizony a feltörekvő piacokon, meg a fejlett piacok egy részén is eltérően alakulnak a trendek, és elvi alapon nem kell felhagyni valamivel, ha igényli a piac, és nem tiltja mesterségesen a politika, az bátor dolog manapság. Üzletileg viszont a lehető legreálisabb megközelítés. Ebből bármikor lehet bármerre mozdulni. Ha nagyon más irányt vesznek az események, akkor abba lehet hagyni a belsőégésűek gyártását. Abból nem lesz arcvesztés. Fordítva ez nem így van.

Az online értékesítést és a kereskedői modell alakulását sem kizárólagosan a villanyhoz kötik, hanem a konszern egésze szempontjából forszírozzák.

166931972_214988230417466_7345328641381523659_n.jpg
Maradjon a végére a lényeg: ránézésre is autókat és nem közlekedő edényeket akarnak csinálni. Itt ugyan az EV6-ról van ma első sorban szó, de tegyük ide az Ioniq5 és az EV6 modelleket, egyszerre a képre. Mindkettő kívánatos. Mindkettő autószerű. Mindkettő esetében hangsúlyozták a felhasználói élmény könnyedségét, legyen szó kezelőszervekről, vagy a töltés egyszerűségéről. A vezetési élmény központi eleme volt a kommunikációnak, nem egy véletlenül, halkan megemlített, szinte már szégyellt tulajdonság. Ezek autók. Igazi, rendes, birtoklási vágyat gerjesztő autók, csúcs technológiával. A megbízhatóság, az egy hangsúlyozott téma volt, ami szintén szimpatikus ügy.

Nekem az volt az érzésem ma, hogy a KIA arra figyel, ami a vásárló vágya, és nem olyan kérdések megválaszolásával foglalkozik, amelyeket senki sem tett fel. Elég megnézni az autó belsejét. Futurisztikus, a teljesen lapos padló miatt azonnal lehet tudni, hogy az elektromos autók packaging előnyei meg vannak, a gombok nem ördögtől valóak, és egy "bevonó", nem távolságtartó atmoszféra van az autóban.

Én nem állítom, hogy biztosan tudom, melyik megközelítés fog győzni a végen. Az autó minden autóságát levetni akaró geek-ség, vagy az autót autóként meghagyó, a következő korszakból a legjobbat adni akaró, de a múltból is inspirációt kereső hozzáállás. Azt tudom, hogy melyik szimpatikusabb. Az utóbbi.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2416485172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása