Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az Opel lesz a PSA-FCA összebútorozás nagy vesztese

2021. július 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

A PSA-FCA összebútorozás, vagyis a Stellantis nagy vesztese az Opel lesz, ezt régóta sejteni lehetett. A hirtelen jött ügyvezető csere megerősíteni látszik ezt a kirajzolódó tendenciát.

222854355_295637872352501_5320620404729733643_n.jpg

Michael Lohscheller vezette ki biztos kézzel a márkát a PSA felügyelete alatt a veszteséges zónából. Köztudott, hogy a GM alatt több mint két évtizedig veszteséget termeltek. Papíron. Az új francia tulajdonos pedig presztízskérdést csinált abból, hogy rekord idő alatt legyen kimutatható nyeresége a hesseni cégnek. A papír sok mindent elbír, és mindkét "eredménykimutatásban" benne volt az aktuális tulajdonos érdeke is. Egyet nem lehet vitatni: a fájdalmas de szükséges lépéseket Lohscheller irányítása alatt megtették az Opelnél, és újra feltalálták a márkát, illetve annak pozícióját az európai piacon. Természetesen a PSA "építőkockáit" kellett felhasználni ehhez, de friss szelek fújtak az elmúlt időben Rüsselheimben, szinte látni lehetett, ahogyan a GM béklyótól megszabadulva szárnyalt a kreativitás dizájn és technika szempontjából is.

Miért mondott le az Opel "reneszánsz" közepén a remek eredményeket és jó stratégiai érzéket felmutató vezető, Michael Lohscheller? Német sajtóhírek szerint azért, mert a Stellantis fogaskerekei közé került az Opel. 5 tagja volt januárig a boardnak, ez mostanra kettő tagra redukálódott, és de facto egy értékesítési és marketing tevékenységé degradálódott az Opel vezetőjének a munkája, elemzők szerint ráadásul jó eséllyel az Opel hosszú távon a Stellantis 14 márkás világában nem tud önálló szerepet játszani.

A leginkább fájó pont az lehetett, hogy Lohschellernek nem volt május végétől közvetlen beleszólása a márka vezetőjeként a fejlesztésbe. Az öt vezetőből az egyik ugyanis a fejlesztésért felelős Marcus Lott volt, aki 4000 ember munkáját irányította az "Internationale Technische Entwicklungszentrum (ITEZ)" szervezetében, az Opel "agyában". A Stellantis európai szervezetének kialakítása közben egyszerűen kicsavarták a németek kezéből ezt az értékes tudást birtokló fejlesztő központot, átnevezték "Technical Center Central Europe"-ra, és a francia-olasz cég magához vonta a vezetőjének jelentési kötelezettségét. Több cikk szerint is ez volt az a pont, amikor bedobta a törölközőt Lohscheller. Vezetői tapasztalatával és tudásával jelenleg válogathat az autóiparban csúcsmenedzseri pozíciók között. Elegánsan távozott, az Opelnek pedig újra meg kell küzdeni saját magáért egy nagy szervezeten belül.

Látva a lelkesedésüket, ötleteiket és tudásukat, – amikor hagyják őket –, csak drukkolni lehet nekik. Az új Astra már első blikkre is nagy durranásnak ígérkezik!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9016638308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

contractor 2021.07.27. 14:53:37

Az ITDC (International Technical Development Center) gyakorlatilag megszűnt az Opelnél. Sem az új Corsa, sem az új Mokka, vagy az új Astra nem ott lett fejlesztve. Ezeket az autókat a fejlesztés időszakában senki nem látta Rüsselsheim-ben. Rossz nyelvek szerint részben Marokkóban fejlesztették őket. A fejlesztő központban dolgozó emberek mind elmentek, ill. az 1963 előtt születetteknek felajánlották a korkedvezményes nyugdíjazást ami 2021/22 ben aktualizálódik. Az Opelből Rüsselsheim-ben gyakorlatilag csak a gyártókapacitás maradt, ami azért nem túl jó ötlet, mert Hessen az elég drága környék. A GM idők vesztesége pedig tényleg csak papíron létezett. Az európai fejlesztéseket amelyek az összes GM-nek történtek, a GM soha nem fizette ki, az csak úgy megtörtént ingyen.
süti beállítások módosítása