A PSA-FCA összebútorozás, vagyis a Stellantis nagy vesztese az Opel lesz, ezt régóta sejteni lehetett. A hirtelen jött ügyvezető csere megerősíteni látszik ezt a kirajzolódó tendenciát.
Michael Lohscheller vezette ki biztos kézzel a márkát a PSA felügyelete alatt a veszteséges zónából. Köztudott, hogy a GM alatt több mint két évtizedig veszteséget termeltek. Papíron. Az új francia tulajdonos pedig presztízskérdést csinált abból, hogy rekord idő alatt legyen kimutatható nyeresége a hesseni cégnek. A papír sok mindent elbír, és mindkét "eredménykimutatásban" benne volt az aktuális tulajdonos érdeke is. Egyet nem lehet vitatni: a fájdalmas de szükséges lépéseket Lohscheller irányítása alatt megtették az Opelnél, és újra feltalálták a márkát, illetve annak pozícióját az európai piacon. Természetesen a PSA "építőkockáit" kellett felhasználni ehhez, de friss szelek fújtak az elmúlt időben Rüsselheimben, szinte látni lehetett, ahogyan a GM béklyótól megszabadulva szárnyalt a kreativitás dizájn és technika szempontjából is.
Miért mondott le az Opel "reneszánsz" közepén a remek eredményeket és jó stratégiai érzéket felmutató vezető, Michael Lohscheller? Német sajtóhírek szerint azért, mert a Stellantis fogaskerekei közé került az Opel. 5 tagja volt januárig a boardnak, ez mostanra kettő tagra redukálódott, és de facto egy értékesítési és marketing tevékenységé degradálódott az Opel vezetőjének a munkája, elemzők szerint ráadásul jó eséllyel az Opel hosszú távon a Stellantis 14 márkás világában nem tud önálló szerepet játszani.
A leginkább fájó pont az lehetett, hogy Lohschellernek nem volt május végétől közvetlen beleszólása a márka vezetőjeként a fejlesztésbe. Az öt vezetőből az egyik ugyanis a fejlesztésért felelős Marcus Lott volt, aki 4000 ember munkáját irányította az "Internationale Technische Entwicklungszentrum (ITEZ)" szervezetében, az Opel "agyában". A Stellantis európai szervezetének kialakítása közben egyszerűen kicsavarták a németek kezéből ezt az értékes tudást birtokló fejlesztő központot, átnevezték "Technical Center Central Europe"-ra, és a francia-olasz cég magához vonta a vezetőjének jelentési kötelezettségét. Több cikk szerint is ez volt az a pont, amikor bedobta a törölközőt Lohscheller. Vezetői tapasztalatával és tudásával jelenleg válogathat az autóiparban csúcsmenedzseri pozíciók között. Elegánsan távozott, az Opelnek pedig újra meg kell küzdeni saját magáért egy nagy szervezeten belül.
Látva a lelkesedésüket, ötleteiket és tudásukat, – amikor hagyják őket –, csak drukkolni lehet nekik. Az új Astra már első blikkre is nagy durranásnak ígérkezik!