Úgy tűnik, hogy elég nagy nyomás szabadult fel a Stellantis háza táján, amióta nincs Tavares. Egyre szabadabban beszélnek a cég menedzserei arról, hogy mennyire elégedetlenek voltak azzal, ahogy a portugál cégvezér igazgatta az ügyeket.
"Senki nem akarta elengedni a Hemit", idézik egyelőre névtelenül az amerikai médiában a Stellantis vezetőit. A "zöldítés" jegyében állítólag csupán Tavares ragaszkodott ehhez. Álságos, és ezt odaát a vevők is így gondolták. Távolmaradással díjazták a kioktatást a Stellantis részéről.
Hétfő óta nem más, mint Tim Kuniskis van ismét a Dodge és a Ram élén. Kuniskist tartják az "amerikai izomautó nem hivatalos szócsövének". Több, mint 30 év után hagyta ott a céget, idén. Vélhetően nem volt kedve tovább széllel szembe pisilni. Az első adandó alkalommal, azaz nagyjából fél év után, úgy, hogy nem kell többet Tavaressel küzdeni, visszatért, és vele együtt a remény is arra, hogy lesz még izomautó a cégtől.
Többek között erről beszéltünk tegnap a Millásreggeli Futómű rovatában.
Itt tudjátok visszahallgatni, 24:40-től indul az autós rovat.
Rövid hírcsokorban megemlékeztünk arról, hogy új elnöke van az ACEA-nak, Källenius személyében. Tervek vannak arra, hogy leválasszák a Continental-ról az autóipari beszállítói részleget.
Szó volt továbbá arról, hogy Luca de Meo szűk négy év alatt nyolc milliárdos veszteséget termelő cégből nyereséges vállalattá formálta át a Renault.
Tőle idézek: Kínának ambiciózus tervei és egységes stratégiája van az autóiparára nézve. Az Egyesült Államok gazdaságélénkítéssel segíti az autóiparát. Az EU eközben szabályoz és büntet.
Kár, hogy őt váltja Källenius az Európai Autógyártók Szövetségének az élén. Ő kevésbé ellenzi 2035-öt, mint az olasz menedzser.