Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Allianz: jóval magasabbak egy balesetnél az elektromos autók kárértékei

2021. szeptember 23. - Várkonyi Gábor Autóblog

A kilencedik Allianz "Autónapon" a biztosítótársaság németországi technikai centrumában az elektromobilitással kapcsolatos kihívások voltak a figyelem központjában, első sorban nyilván költség oldalon.

242850263_336220851627536_8087651089108066677_n.jpg

Nem meglepő módon jóval magasabbak egy balesetnél az elektromos autók kárértékei. Helyezzük ezt kontextusba, mielőtt megint elszabadul a "villanytolerancia". Nincs abban semmi újdonság, hogy az elektromos autó költségeinek a súlypontja az akkumulátor körül keresendő. Egy baleset esetén, egy sérült akku lényegében totálkárt jelent a gyakorlatban, ami az eleve magasabb beszerzési érték mellett magasabb kárhányadot eredményez.

Az Allianz szakemberei kitértek arra is, hogy amennyiben a légzsákok nyílnak egy baleset során, a gyári előírások szerint cserélni kell a nagyfeszültségű akkumulátort, azaz szinten totálkárral számolható az autó. Ennek technikai részleteire nem tértek ki.

A nyestek és egyéb rágcsálók okozta károk is számottevő költségekkel járnak, kábelköteg csere 7000 euró körüli összeg. Ezt a tetemes összeget egy ilyen bagatell ügy igyekeznek kiküszöbölni a gyártók, és beburkolják a kábeleket az újabb modelleknél.

További jelentős árfelhajtó faktor, hogy a képzett szakember, a munkavédelmi előírások, és a dedikáltan magasfeszültséggel foglalkozó műhelyi körülmények biztosítása szinten komoly anyagi erőforrásokat köt le.

Azzal a tévhittel, hogy az elektromos autók gyakrabban égnek ki, itt is foglalkoztak, és nyugodtan ki lehet jelenteni az Allianz szakemberi szerint, hogy statisztikailag semmivel sincs több elektromos autós tűzeset, mint belsőégésű motoros autók esetében.

Összefoglalva: még mindig kezdeti fázisnak mondható a villanyautózás elterjedésének a státusza. Ebből fakadóan mind infrastrukturális, mind alkatrészköltségek szempontjából nincs még meg az a szint, ami méretgazdaságossági szempontból jelentősen lejjebb tudná vinni a kiadásokat karambolos események kapcsán. Az valószínűleg a jövőben sem fog változni, hogy hamarabb éri el egy villanyautó a totálkár körüli kárértéket, de a felszerelt műhelyek terjedésével, és a megnövekedett szakember számmal a verseny is nagyobb lesz a javítási piacon, nem beszélve arról, hogy az akkuk ára is csökken.

Amíg ez nem következik be, nem árt nagyon vigyázni a villanyautóra, mert gyorsan le lehet írni egy ilyen járművet.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr716698648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása