Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

"Az EU bizottság felismerte, hogy a belsőégésű motorok tiltása káros lenne a klímára"

2021. április 09. - Várkonyi Gábor Autóblog

Úgy tűnik, hogy győzött a józan ész, legalábbis a VDA, a német autógyártók szövetségének sajtóközleménye alapján.Hildegard Müller, a szövetség főtitkára szerint, idézem:"Az EU bizottság felismerte, hogy a belsőégésű motorok tiltása káros lenne a klímára".Amit mindenki, akinek van egy csepp…

Tovább

A digitális kereskedelemre való átállás kereskedő szemszögből

A digitális kereskedelemre való átállás kapcsán a kereskedők és a gyártók kapcsolata az átalakulás ebben a fázisában egy furcsa sasszézásra hasonlít. A kérdésben a mainstream gyártók közül a Volvo van a legelőrébb, kommunikációs és megvalósítási szinten is. Nem évek múlva, hanem már az…

Tovább

Milyen hatással van a hajtási arányok eltolódása a flottakezelő piacra?

A mai rendhagyó Futómű rovatban Rónai-Horst Lászlóval, a Mercarius Flottakezelő Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.Átalakulóban az autóipar, a hajtási arányok eltolódása pedig a flottakezelő piacra is komoly hatással van. Az európai piacon a legtöbb autógyártó a következő években már…

Tovább

"A vezetők már nem az illesztési hézagokba és aerodinamikus dizájnba szerelmesek, hanem az akkumulátortechnikába és a szoftverekbe"

Gabor Steingart ma reggeli hírlevelétől kicsit elkerekedett a szemem, úgyhogy megosztom veletek a téziseit, ahogy ezt már korábban is megtettem párszor, mert fontos és tekintélyes személyiség a német médiában.Dióhéjban annyit kell róla tudni, hogy 56-os magyar apa és berlini német anya gyermekeként…

Tovább

Az autógyártók a villanyhajtásra helyezik a hangsúlyt: a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási kvóta nyomában

Nem indult jól az idei év az autóiparban, a termelést világszerte egy chiphiány akadályozta, az első negyedévben becslések szerint a tervezettnél 1 300 000 darabbal kevesebb gépkocsit állítottak elő.A tavalyi évben pedig globálisan több mint 14%-os mínusszal zártuk az autóipari eladásokat. A…

Tovább

Németország energetikai helyzete: a számvevőszék szerint 2020 és 2025 között 525 milliárd euró többletköltséggel kell számolni

Hangsúlyozom, hogy nem vagyok energetikai szakember. Partvonalról nézem, hogy mi zajlik a német médiában és a politikában a "bezzeg" átállással kapcsolatosan.Két dolog miatt érzem lényegesnek egy autós tematikájú oldalon ezt a kérdést: a villanyautók kötelezővé tétele, és az energiaellátás…

Tovább

A Stellantis adta el a legtöbb autót Európában az év első két hónapjában

Az ACEA közleménye szerint az év első két hónapjában a Stellantis adta el a legtöbb autót Európában, megelőzve ezzel a VW csoportot. 30 ország kiszállításait figyeli az ACEA, ezek alapján 480 888 autót adott át a Stellantis, és 452 400 autót a VW csoport. Fontos kiegészítés ehhez, hogy a…

Tovább

Az autóipar először tett gesztust a politika irányába CO2 kvóták kapcsán

A DPA szerint az autóipar először tett gesztust a politika irányába CO2 kvóták kapcsán. Állítólag az ACEA jelenlegi elnöke, Oliver Zipse, aki a BMW vezére, néhány napja találkozott Frans Timmermans-szal, aki az Európai Bizottság alelnöke.Ezen a találkozón szó volt arról, hogy az EU az eddigi,…

Tovább

A Xiaomi tíz milliárd dollárral száll be az elektromos autó üzletbe

Lei Jun, a Xiaomi vezére szerint az "intelligens elektromos autók" jelentik a jövő egyik nagy üzletét, ezért tíz milliárd dolláros (!) nagyságrendben szeretne befektetni a cég ebbe az üzletágba.Az alapító cégvezető tegnap beszélt az autós terveiről a sajtónak. Első körben 10 milliárd Yuant költene a…

Tovább

Mennyit kerestek az autógyártók 2020-ban?

Hogyan teljesítettek az egyes gyártók üzletileg a 2020-ban?A Bergisch Gladbachban található Center of Automotive Management minden évben tanulmányt készít arról, hogy az aktuális piacokon és globálisan hogyan alakulnak a marzsok az autóiparban. A 2020-as év különösen izgalmasan telt, a Toyotának…

Tovább
süti beállítások módosítása