Ha valaki azt mondja nekem 2 éve, hogy első nekifutásra a legkellemesebb, leginkább autószerű MEB alapú autó pont a Skodától jön majd, attól a Skodától, amelyet kvázi kispadra akarnak rakni a VW konszernen belül, akkor ráncoltam volna a szemöldökön.
Jó, olyan sok MEB alapú autót azért még nem lehetett vezetni, ID.3 és ID.4-re szorítkozik egyelőre a tapasztalásom, de így is fura, hogy érzésre a Skoda nagyon európai ízlés szerint lett elkészítve, az ID.4 pedig, ami a közvetlen testvére, "világautósabb" hangulatú, emiatt kicsit idegenebb. Azért is érdekes a dolog, mert pár hónapja nyíltan beszéltek a VW konszern háza táján arról, hogy kicsit nyesegetik majd a Skoda szárnyait, alsóbb ligákba is küldik majd szerepelni, írtam is akkor egy bejegyzést egy cseh lap híre alapján arról, hogy ez szerintem egy tévút, mert sok év kemény munkája van abban, hogy a Skoda annak a hírnévnek örvend, aminek. Kár lenne lejjebb pozicionálni. Az Enyaq esetében biztosan nem beszélhetünk erről annak alapján, amit ma láttam és érzékeltem.
Barátságos, otthonos hangulatú, kifejezetten tágas beltér, szép színekkel, jó tapintású anyagokkal, pazar helykínálattal, praktikus megoldásokkal. Jó benne ülni. A legkisebb akkus (nettó 52kWh) verzió "akciósan" 14 millió alatt indul, a legnagyobb akkus, 204 lóerős kivitel (78kWh-val) 18 millió alatt van. Szokjuk meg ezeket az árakat. Ez lesz a mérvadó mostantól.
Zsebkendőnyi helyen megfordul, hangja, zörgései nincsenek, a villanyautósan magas súly, kombinálva az alacsony súlyponttal nagyon karakteres ízt ad a dolognak, de szerethető. Rövid menetpróba egy "hangulatmintára" volt elég, ezek alapján nekem ez kellene a VW jelenlegi villanyos kínálatából, de az Audi verzióját a témában még nem vezethettük. Handrással összefutva viszont az Audi E-tron GT-vel is tettünk egy kört, most nála van, utána elvileg én kapom. A Taycan érzés meg volt, kívül talán még látványosabb is, belül nálam a Porsche vezet. 1 hét után majd arról is beszámolok.