Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Stellantis elhagyja az ACEA-t, az Európai Autógyártók Szövetségét

2022. június 15. - Várkonyi Gábor Autóblog

"Az autógyártók már úgyis felkészültek rá." "Maguktól akarják." "Egyébként sem kellene már senkinek semmi más, csak a villany, lényegében holnaptól."
287369796_511256447457308_4431932822115543468_n.jpg
Ugyanitt: "Nem tudjuk a pontos okait annak, hogy miért lépett ki a Stellantis az európai autógyártók szövetségéből."

Dehogynem tudjuk. Tavares, a konszernvezér már átállíttatta a cég modellpalettáját arra, ami jönni fog, a szabályozói oldalról. A márkáik többsége az évtized végére kiszáll a belsőégésűek gyártásából. Mi akkor az oka annak, hogy elhagyják az ACEA-t? Látszólag nekik a leginkább mindegy a 2035-ös tiltás.

Egyszerű: Tavares azt csinálja, amit egy jó üzletember. A legrosszabbra készül, és az utolsó pillanatig küzd az ellen, hogy mégis bekövetkezzen. Többször, több helyen nyilatkozta az évek alatt, hogy nem hisz abban, hogy a jelen törvények és szabályozások mentén az egyéni mobilitás biztosítható lesz a széles tömegek számára, és nem hisz a kizárólagosan követett "csak a villany" doktrínában. Hasonlatosan a Renault vezér De Meo-hoz, többször mutatott rá arra, hogy az elöregedő autópark, a hiányzó infrastruktúra és az égbe szökő autóárak az ellenkezőjét fogják annak okozni, amit el akarnak érni a bürokraták. A szabályozott, tervezhető, és realitásokon alapuló, diverz technológiai megoldásokat felvonultató stratégiákban hisznek mindketten.

A német gyártók egy része meg abban, hogy kényelmesebb lesz az életük, ha a versenyt rendeleti úton tiltja be az EU, és csak a villanyra kell koncentrálni, amit szét is szubvencionálnak majd jó sokáig. Nincs is ennél jobb. Nem kell se jobbra, se balra nézni, az EU megmondja, mit csináljunk, ki is fizeti, az pedig, hogy ez közben jó, vagy rossz, érdektelen. A pénzünknél leszünk. Így lehet versenyképtelenné lustítani egy ipart.

Tavares konszernje az Opelen keresztül jelentette be, hogy elhagyja az ACEA-t, és megalakítja a "Mozgásszabadság Fórumát". Ezzel az a célja, hogy a lobbitevékenység helyett – ami láthatóan nem sokat hozott azoknak, akik ellenezték a jelenlegi irányt, ellenben kényelmes terepet hozott létre azoknak, akik egy számra tettél fel a zsetonjukat –, a társadalmi párbeszédet helyezze előtérbe.

Akadémikusokkal, politikusokkal, kutatókkal és autós érdekszervezetekkel szeretnének szoros együttműködésben és társadalmi egyeztetés mentén megoldásokat kínálni arra, hogy az "egy út, egy cél" helyett széleskörű megoldásokra támaszkodva legyen alternatíva a zöld, de mégis elérhető mobilitásra.

"A polgárok tiszta, biztonságos és elérhető mobilitása forog kockán a világban", jelentette ki Carlos Tavares.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3817858487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása