Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Felvizezik a belsőégésűek de facto tiltását?

2022. június 29. - Várkonyi Gábor Autóblog

Tegnap fontos nap volt a belsőégésűek sorsát illetően az EU-ban. A tervek szerint a parlament által jóváhagyott javaslatot a 27 tagállam környezetvédelemért felelős miniszterei is támogatták volna. A német koalíciós kormány azonban az utolsó pillanatig sem tudott egységes álláspontot kialakítani. Mint arról korábban írtam, a zöldek a lehető legszigorúbban kitartottak volna a “csak villanyt engedünk” álláspont mellett, miközben a liberális FDP a gazdaság és az emberek érdekeit nézve a technológia semlegesség és a verseny mellett tett hitet.

289385895_521144039801882_4407118350597534312_n.jpg
A kancellár a kormányválság elkerülése érdekében az FDP kegyeit kereste inkább, így a német álláspont végül átlendült, és a szintetikus üzemanyagokkal hajtott belsőégésűek új autóként is maradhatnak 2035-től. Ezt a kompromisszumot a 27 tagország képviselői is elfogadták.


Hogy ezt hogyan lehet ellenőrizni, az egy jó kérdés. 2035-től nem szűnnek meg a benzines és dízel autók. A kutakon tehát természetesen lesz dízel és benzin, sok-sok évig. Meg lesz, a tervek szerint, szintetikus üzemanyag. 2035 után azonban, ha ez a terv marad, valahogy ellenőrizni kell, hogy az azután forgalomba helyezett autók ne tudjanak benzint tankolni, csak szintetikus üzemanyagot. Nekem kissé életszerűtlennek tűnik.

Mindenesetre a CO2 flottakibocsátás 2035-től 0 lenne, csak kikerülne az a kitétel, mely szerint “menetközben” nem bocsát hat ki új autó CO2-t. Ez jelentette eddig a zöld árammal előállított szintetikus üzemanyagok ellehetetlenítését.

A javaslat most megy vissza a parlamenthez, ahol a tagországoknak ki kell alakítaniuk az üggyel kapcsolatos álláspontjukat.

Szerintem nagy lépés történt az ideológia alapú tiltások ellen, de még egyáltalán nem látszik, hogy mi lesz a végső megállapodásban. Minden újabb hírmorzsát azonnal megosztok.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr817870343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiltsál ki te gyökér 2022.06.30. 09:35:12

Sokkal egyszerűbb lenne, ha törvényileg betiltanák, hogy ne legyen klímaváltozás, és kész. Határozzák meg, hogy hány fok legyen, ha meg a Föld nem csinálja, akkor büntessék meg.

Nem az lenne a dolgok normális menete, hogy jön egy találmány, és mivel az jó, ezért elkezdik használni az emberek? Mintha a szekérről is azért ültek volna át autóba, mert jobb, nem azért, mert hoztak valami törvényt.
Ebből itt lesz két dolog: Az egyik, hogy rohadt sok használt autó lesz, majd járunk 25-30 évesekkel. A másik, hogy Szerbia hirtelen évente fog venni többmillió autót, aztán alig használt szerb kocsikkal lesz tele az unió.

midnightcoder2 2022.06.30. 09:35:20

Igazából ez még mindig de facto tiltás - ugyanis a szintetikus benzinnél már az elektromos autózás is sokkal olcsóbb lesz. Ma legalábbis ennek a korlátja a hidrogén, amit nagyon nem tudunk gazdaságosan előállítani (a vízbontás nem az). A ma előállított hidrogén nagy részét földgázból állítják elő, aminek a vége sok-sok CO2 lesz. Másrészt, ha már van hidrogéned (és tudod is tárolni) akkor már lehet üzemanyagcellád is, nem kell a szintetikus üzemanyaggal kínlódni. Harmadrészt ez még mindig nem oldja meg a belsőégésûek által a levegőbe juttatott rákkeltő anyagok problémáját, sem a zajszennyezést.

midnightcoder2 2022.06.30. 09:40:41

@tiltsál ki te gyökér: Ez ma már régen nem így mûködik. A mobiltelefonod, vagy a laptopod TFT kijelzője sem úgy született, hogy valakinek támadt egy zseniális ötlete, hanem úgy hogy valamire volt fizetőképes kereslet, erre ráállítottak 10000 fejlesztőt és előbb-utóbb lett termék is. A másik oldalon, ha neked lenne egy zseniális ötleted akkumlátorra, abból a büdös életben nem lenne termék ha nem áll mögötted óriási tőke. És ez nem csak az akksira vonatkozik, hanem bármire. Ma már elég nehéz egy sufniban megváltani a világot.

tiltsál ki te gyökér 2022.06.30. 09:53:28

@midnightcoder2:
Hát, jó nagy marhaságot írtál. Szóval szerinted az igény alapján jöttek a zseniális ötletek, meg TFT kijelzők? Lett volna igény nagyon sok mindenre, csak nem tudják kitalálni. Repülő autók, örök fiatalság vize, kopaszodás elleni csodaszer, soroljam még?
Nem kitalálták, hogy arra van igény, hogy legyen iphone, mert a gomb nélküli telóra senki nem gondolt meg vágyott, hanem megcsinálták, a népnek meg tetszett.
És vannak dolgok, amikre állíthatsz egymillió fejlesztőt, akkor sem tudod hova reszelgetni. A kerék nagyjából százezer éve kerék, és nem tudsz rajta mit változtatni. Kalapácson is dolgozhatnak, akkor sem lesz jobb. Az akksi is elérte a fejleszthetőségének a végét.

Egy rohadt szóval nem mondtam, hogy a sufniban a professzor fogja kitalálni a tutit. Arra vannak az autógyáraknak meg másoknak is fejlesztőcsapataik, nagy tőkével. Aztán marhára úgy néz ki, hogy a litium jobban tudja a fizikát meg a kémiát, mint ők.

tiltsál ki te gyökér 2022.06.30. 09:56:15

@midnightcoder2:
A bármilyen mozgó eszköz juttat rákkeltő anyagot a levegőbe, hiszen felkeveri a port, fékeznie kell, szóval kicsit túl van tolva a hiszti.
A zajszennyezésről meg annyit, hogy az elektromosoknak meg hangszórója van meg lesz, hogy értesítse a közlekedőket.

erol 2022.06.30. 10:04:02

@tiltsál ki te gyökér: "A bármilyen mozgó eszköz juttat rákkeltő anyagot a levegőbe, hiszen felkeveri a port, fékeznie kell"
Ja, csak a belsőégésű autók hátulján van még pluszban egy cső, amin mérgező füst jön ki, ezt kéne megszüntetni és nem lenne gond.

tiltsál ki te gyökér 2022.06.30. 10:44:46

@erol: Na, ez a túlzás, hogy nem lenne gond.
Bocs, senki nem vitatja azt, hogy belső égés szennyez.
De ez a hiszti, hogy nem lenne gond, meg örökélet, meg soha semmi rák, azért rohadt nagy kamu.
És igen, valamit valamiért- ha az a megszokott életvitelbe belekerül, hogy nem ázok, nem fázok, és napi 100 km-t megteszek, akkor fogjam fel, hogy ennek vannak kockázatai. Akár baleset, akár rák akár dugók formájában.
Az emberiség párszázezer éve együtt él a tűzzel, a barlangokban volt némi korom, aztán túléltük. Kitalálták a részecskeszűrőt, most már nincs korom, van helyette mikrokorom, amit viszont nem tudsz kiköhögni.

erol 2022.06.30. 11:11:55

@tiltsál ki te gyökér: Szerintem meg túl van tolva az a hiszti, hogy jaj mi lesz ha nem lehet belsőégésűvel közlekedni. Semmi, akkor majd megyünk elektromossal. Én kimondottan örülök neki, nem kell a füstöt szívni, meg nem szakad be a dobhártyám a főút mellett, nem értem miért rossz ez.

tiltsál ki te gyökér 2022.06.30. 15:02:45

@erol: AZ csak azért rossz, mert
1. rohadt drága
2. állhatsz meg 200 km-ként fél órákra
3. környezetszennyező mint az állat.

Megint mondom, a dolgok normális menete az, hogy itt az autó, nem kér enni, nem kell csutakolni, gyorsabb, kényelmesebb, tehát lecseréljük a lovakat.
Vagy, itt a villanyvonat, nem kell szenet lapátolni, nem kell vízzel feltölteni, nem füstöl akkor lecseréljük a gőzmozdonyt.

Most meg az a helyzet, hogy Hyundai Kona 6 millió, e-kona 17. Az olcsóbb fogyaszt vagy 5 litert, elmehetsz vele ezer kilométert ha akarsz, két perc alatt megtankolod. De törvényt hozunk, hogy ne vedd meg. Szar alternatíva.

erol 2022.06.30. 15:44:13

@tiltsál ki te gyökér:

1. szerintem pár éven belül kb. egy árban lesznek (az elektromos olcsóbb lesz, a másik drágul, mint ahogy az üzemanyag is)
2. most olvastam, hogy a rekord 1200 km, ez is fejlődni fog (jelenleg is 3-400 km körül van az átlag, szerintem kevesen autóznak naponta ennyit)
3. kevésbé mint a belsőégésű

W12petrol 2022.06.30. 16:05:46

@erol: te még soha nen ültél normális autoba , meg mérhetetlen együgyü is vagy!

tiltsál ki te gyökér 2022.06.30. 18:31:38

@erol:
1. Szerinted? Az fasza. És mire alapozod? Vagy 10 éve mondják, hogy majd olcsóbb lesz, aztán semmi. Ennek kb. negyven oka van, elkezdhetem sorolni, de felesleges. Nem lesz olcsóbb, hidd el.
Aztán az üzemanyagot ne firtassuk, a benzin lehet, hogy a duplája, mint 2 éve, de az áram meg a hat-tízszerese. És ugye nem gondolod, hogy túl sokáig lesz ingyenesen a töltés.
Arról nem beszélve, hogy az új autókba kötelezően beépített marhaságok (sávtartó meg segélyhívó és társai) plusz a kitalált co2 kvóta vitte fel az új autók árait. Ezek nélkül simán lehetne árusítani 3-4 liter fogyasztású kisautókat.
2. És az mire érv, hogy 1200 km a rekord? Öcsém, ha utánakötsz egy utánfutót, tele akkuval, akkor lemegy háromezret. Ettől az energiasűrűség nem változik- cipelsz ezer kiló aksit. A feltöltése ennek nem fél óra, hanem másfél, felesleges súly, stb.
3. Miért kevésbé? Mert nem helyben égeted a benzint, hanem a német ligniterőműből jön a delej? Az akku gyártása mégis mennyire szennyező? A régi akku mennyire szennyező?

Szóval az a baj, hogy se te, se az emberek többsége nem nagyon figyelt fizikaórán, és elhiszi a sok marhaságot, amit elétesznek.

GyMasa 2022.06.30. 23:22:49

@midnightcoder2:
"Ma legalábbis ennek a korlátja a hidrogén, amit nagyon nem tudunk gazdaságosan előállítani "
Ezzel csak az a baj, hogy pont amiatt az idióta EU-s sötétzöld törvénykezés okoza azt, hogy ez nem rentábilis...

GyMasa 2022.06.30. 23:26:29

@erol:
"Ja, csak a belsőégésű autók hátulján van még pluszban egy cső, amin mérgező füst jön ki, ezt kéne megszüntetni és nem lenne gond. "
A katalizátorok miatt bizony előfordulhat, hoyg tisztább levegő jön onnan ki, mint amit beszívott.
És, NEWSBREAK:
AZ elektromos autóknak lehet, hogy nincs HELYBEN kipufogógázuk, viszont az éppen most újrainduló Német szén- és lignittüzelésű erőművek nem annyira tiszta áramával működnek...

GyMasa 2022.06.30. 23:28:53

@erol:
"Semmi, akkor majd megyünk elektromossal. "
Jaja, akkor itt egy felsős matekfeladat:
Ha az elektromos autók részaránya 2012 és 2022 között elérte a kb. 5%-os arányt az 1,1 milliárdos autómennyiségen belül, akkor hogy fog ez az arány 100%-ot elérni 13 év alatt?

Kurt úrfi aki nem ismeri az NY betűt 2022.07.01. 09:44:50

@GyMasa: Dehpgy érte el az 5% részarányt. Tudtommal az utóbbi két évben érték el, hogy az új autók 2-3%a elektromos.

Ja, és még annyit ehhez az idóta szabályozáshoz. Ha a német autóipar abbahagyja a benzinesek fejlesztését akkor azzal lemond a világ többi részéről. Ugyanis vannak helyek, ahol soha az életben nem lesz elektromos autókázás. És a világ nagyobbik része ilyen hely.

GyMasa 2022.07.18. 17:53:39

@Kurt úrfi aki nem ismeri az NY betűt:
"Dehpgy érte el az 5% részarányt. Tudtommal az utóbbi két évben érték el, hogy az új autók 2-3%a elektromos."
Nem tudom a legújabb adatokat, úgy 2-3 éve nem néztem ennek utána.

"Ja, és még annyit ehhez az idóta szabályozáshoz. Ha a német autóipar abbahagyja a benzinesek fejlesztését akkor azzal lemond a világ többi részéről."
Meg lehet nyugodni, ugyanis a törvénybe utólag bekerült 2 fontos dolog:
- Az évente 10 000 autó alatt eladó cégekre nem vonatkozik
- Olyan belsőégésű motoros autót tovűbbra is lehet gyártani, ami a mesterséges üzemanyaggal üzemel.

Sajnos, mivel a mesterséges üzemanyagoknak pont az alényege, hogy kémiailag megegyeznek a fosszilissal (csak tisztábbak), így ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy semmi nem fog változni.
(aminek, én, személy szerint örülök, mert a teljes tiltás az egy, a valóságra nagyon merőleges, a gyakorlatban megvalósíthatatlan ötlet volt)

" Ugyanis vannak helyek, ahol soha az életben nem lesz elektromos autókázás. És a világ nagyobbik része ilyen hely. "
Ebben teljesen egyetértek.

GyMasa 2022.07.18. 18:25:59

@GyMasa:
Bocsánat, nem "utólag" kerültek bele, hanem az "utolsó pillanatban"
süti beállítások módosítása