Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Takarékos, megbízható és olcsó autó így, együtt, nem lesz

2022. július 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

A millió dolláros kérdés, legalábbis azoknak, akik ebben a szakmában vannak: mi a fene lesz az autópiacon.

293398309_534609261788693_8391294178208994264_n.jpg

Amióta írom a blogot, többször volt turbulens helyzet az új és használt piacon egyaránt, de a viharok, hullámok, villámok ellenére nagyjából lehetett látni, hogy mi történik, merre tartunk, mi lesz, fél-egy éves távlatban.

Jelenleg szerintem bekötött szemmel tapogatózunk a sötétben, folyamatosan változó hőmérséklet mellett, eltérő felületeken, úgy, hogy előtte még megpörgettek a körhintán 10 percre.

Őszintén nincs fogalmam arról, hogy mekkora mennydörgés jön, de jön, az bizonyos. Olcsóbb nem lesz semmi, ebben az egyben talán biztosak lehetünk, függetlenül attól, hogy összeomlik-e a kereslet, vagy az eddigiekhez képest lényegesen alacsonyabb szinten stabilizálódik.

A hajtási módok tekintetében a drasztikus villanyár emelkedés Európa szerte alaposan megkeverte a számokat, és a múlt heti események alapján hazánkban is lényeges változások mentek végbe.

Azok, akik villanyautózás tekintetében abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy saját maguk által "előállított" árammal tudnak otthon tölteni, nagy nyertesei a mostani állapotnak, továbbá azok, akiknek az autójához ingyen töltés, vagy gyártó által biztosított kedvezményes töltés jár, szintén.

Talán megegyezhetünk abban, hogy ők nem sokan vannak.

A hatósági áras üzemanyag mellett a piaci áras otthoni töltés már-már pariban van, erre vonatkozó számokat könnyen végigszámolhatja bárki. Ez a PHEV autók esetében még kevésbé fogja ösztönözni a lokális emisszió mentes közlekedést. A villany esetében ez nyilván nem kérdés.

Azok, akik nem tudnak otthon tölteni, és nincs anyagi lehetőségük arra, hogy PHEV vagy BEV autót vegyenek, újra elő fogják venni a dízel ötletét, a használt piacon fokozottan, az új piacon azért nem lesz ez szignifikáns, illetve azért fog torzítani az előző évekkel való összevetés, mert egész egyszerűen egy csomó modellnél megszűnt a dízel opció.

Mivel ma már szinte mindegy, hogy belsőégésű kapcsán megbízhatóság szempontjából mit veszünk, (ha csak nem azt a pár, még létező szívó benzinest nézzük, amelyek közül sem jó mindegyik) hiszen a modern down sizing motorok nem a hosszú életükről híresek, ugyanakkor az agyonbonyolított dízelekkel is sok a költséges tennivaló, a racionálisan választó, belsőégésűben gondolkozó vevő, különösen a piaci árakat nézve a dízel felé fog tendálni.

Amint elengedik a benzin árakat, a villany megint előtérbe kerül, azoknak, akiknek opció lehet.

A hibrid meg eleve jól tartotta az árát az elmúlt időkben, és rövid városi utakra, kényelmes BEV használati lehetőség nélkül egyébként is ez az igazán kézenfekvő megoldás.

Takarékos, megbízható és olcsó autó így, együtt, nem lesz. Ez világosan látszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8717885499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása