Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Mi vár az átlagjövedelemmel rendelkező vásárlókra az európai autópiacon?

2022. január 21. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Millásreggeliben azt jártuk körbe ezen a héten, hogy miért teljesített rosszabbul az európai autópiac, mint a kínai és az amerikai, szó volt továbbá arról, hogy a Stellantis vezére miért kritizálja továbbra is az ideológiai alapon eldöntött autóipari szabályozásokat az EU-ban. Köze van a két…

Tovább

Carlos Tavares, Stellantis vezér: Az elektromobilitást a politika választotta, nem az ipar

Tavares megint megtette: nyilatkozott, anélkül, hogy a levegőbe beszélne, PC szóvirágokkal, a korszellem kényelmes cuppanós zseléjébe merülve. Ő nem ilyen. Mindig szemből jön, és először üt. Határtalan odaadással követem munkásságát, de nem lennék a beosztottja.A francia „Les Échos“, az olasz…

Tovább

Működés közben a villanylobbi

Múlt héten a Millásreggeliben beszéltem arról a hírről, hogy a "Transport and Environment" nevű NGO tanulmányt publikált arról, hogy a szintetikus üzemanyagok nem hozzák azt, amit az előállítóik és az ezzel a technológiával kísérletezők várnak tőlük. Két lényeges előnyt szoktak kiemelni: CO2…

Tovább

A 2019-es évet figyelembe véve több, mint 3,3 millió autó hiányzik éves szinten az EU-s eladásokból

Európában még kevesebb autót adtak el tavaly, mint a koronavírus problémái által sújtott 2020-as évben. 2,4 százalékot csökkent a volumen, ami mindössze 9,7 millió új autó eladását jelenti a gyakorlatban 2021-ben az EU területén. Főleg az év második fele volt nagyon gyenge, amit mindenhol a…

Tovább

A magyar használtautó-piacon 43%-kal kell többet fizetni egy ugyanolyan autóért, mint tavaly

Ahogy már többször is írtam az elmúlt hetekben, rekordmértékben emelkedett a használt autók ára, a Vezess.hu adatai szerint most 43%-kal kell többet fizetni egy ugyanolyan autóért, mint tavaly. A pandémia, az új személyautók gyártási nehézségei mind szerepet játszanak a használt autók…

Tovább

Döbbenetes számok és árak a használt autók piacán

Folytatódik a boogie:"A használt autók piacán még döbbenetesebb számok és árak láthatók. A Használtautó.hu keresőjét 2021-ben több mint 527 millió alkalommal, az előző évinél 20%-kal többször használták az oldal látogatói. A hazai tulajdonosváltások is emelkedést mutattak: november végéig a…

Tovább

A rozsda visszatért, és az elektromos autókat sem kíméli

Lassan feledésbe merülő probléma éli "reneszánszát" az új technológiák terjedésével, és régi technológiák "gyártás optimalizálásával" hívja fel a figyelmet az Auto-Motor-und-Sport szaklap.A rozsda visszatért, és a jelek szerint sok fejfájást fog okozni bizonyos modelleknél, ennek pedig nem csupán…

Tovább

A BMW-nél egy komplett új generációjú dízel és benzines motorcsaládon dolgoznak

Németek és a lázadás? Egymással össze nem egyeztethető fogalmak. Tud valaki híres német forradalmakról? Na, ugye. De hogy jön ide a BMW? Úgy, hogy nem áll be a bégetők kórusába, nem a könnyebb utat választja, nem magyarázza el egyetlen vezetője sem a bajoroknak fa pofával, hogy két perc…

Tovább

Mely országban szeretnének a legtöbben elektromos autóra váltani?

Konzervatívabbak a vásárlók, mint hittük? Mikor akarnak, vagy egyáltalán akarnak-e tömegesen váltani a leendő autóvásárlók elektromos autókra?Ha igen, mi motiválja őket, a környezetvédelem, vagy az olcsóbbnak hitt közlekedés? Neten akarnak autót rendelni, vagy klasszikusan autószalonban, személyesen…

Tovább

A Német Autógyártók Szövetségének elnöke szerint "a klímavédelemnek nem szabad a társadalmat szétszakítania"

A Bild-nek adott interjút az év elején a "Német Autógyártók Szövetsége (VDA)" elnöki tisztjét betöltő Hildegard Müller.Idézek pár gondolatot:"A kudarc nem opció". Ezt arra értette Müller, hogy az elektromobilitásra elköltött milliárdok alapján rendszert megrogyasztó kockázat lenne, ha nem jönnének…

Tovább
süti beállítások módosítása