Annak ellenére, hogy a wolfsburgiak sikermodellje jelentős visszaesést volt kénytelen elkönyvelni a Jato Dynamics számai alapján 205 405 eladott autóval az élen áll. Ez ugyanakkor -27,9% a tavalyi számokhoz képest, és -50% körüli eredmény, ha a vírus előtti utolsó teljes évet nézzük.
A VW illetékesei kiemelték, hogy 130 000 rendelésük van a Golfra aktuálisan, a visszaesés nem keresleti probléma, hanem gyártási. Vannak konfigurációk, amelyekre jóval többet kell várni, mint egy év.
1985 óta nem volt egyébként ilyen gyenge éve az európai új autó kereskedelemnek. 11 százalékkal nőttek a SUV eladások, most már 45,5 százaléka az újonnan eladott autóknak ebbe a kategóriába sorolható. Hozzá kell azért tenni itt, hogy egy kicsi és könnyű SUV is ide számolódik, azaz egy Arona, vagy egy 2008 is SUV, holott a súlya és mérete nem lényegesen különbözik egy klasszikus kisautótól, a magasabb üléspozíció ugyanakkor nagyon sok vevő számára attraktív.
2021 januárjában még a Yaris vezetett, áprilisban a 208, júliusban a Sandero, szeptemberben a Model 3, novemberben a Clio.
A végén az összesítésben aztán az erős év vége miatt a Golf vitte el megint a koronát.
A második legtöbbet eladott autó Európában a 208-as, 196,869 autóval, enyhe 1,1% visszaeséssel.
Éppen hogy csak lemaradt a 208 mögött 140 egységgel a Sandero, ami nagyon komoly teljesítmény! 16,9% növekedés!
196,243 eladott autóval a Clio éppen csak lemaradt a dobogóról, nagyon szoros tehát a mezőny a Golf mögött. -21,1% viszont nem olyan szívderítő a franciák számára.
Ötödik helyen a 2008, +24,4% szép teljesítmény, 194,653 egységgel.
Hatodik a T-roc, itt már nyílik az olló, 186,644 autó azonban nagyon sok így is. 17,1% növekedés!
Hetedik a Yaris, 182,590 kiszállítás, +1,3%.
Nyolcadik a Corsa, 180,643 eladás, -8,3%
Kilencedik a Fiat 500, amelynek együtt számolják a villany verzióját a belsőégésűekkel. Ez így van a többieknél is, ugyanakkor a Fiat esetében a két kivitelnek generációs szinten nem sok köze van egymáshoz. 24% növekedéssel hatalmasat ágaskodott a kultikus kisautó, amiben minden bizonnyal nagy szerepe van az új elektromos mellett a töretlenül népszerű, sokszorosan átdolgozott "hagyományosnak" is. 179,739 autót adtak el az olaszok.
A Top 10-be belefért még a C3, 7% növekedéssel. 159,302 autóval.
A Golf tehát az egyetlen kompakt, aminek sikerült a Top10-ben maradnia. A többi modell kisautó vagy kis SUV. Ezek egy jelentős része a következő években gazdaságossági kérdések miatt utód nélkül fog kifutni... Nem éri meg gyártani őket. További zsugorodása az európai piacnak 5-8 éves távlatban borítékolható.
Kép: Portói menetpróba a Golf VIII bemutatásakor, 2019 december.