Bár a Facebook oldalamon nagyjából kitaláltátok már, de azért némi képzeletbeli dobpergéssel leleplezem: a Mazda CX-60 az, ami miatt tegnap útnak indultunk a napfényes Barcelona mellé.
Egyszer már írtam róla nektek, akkor a Németországban található európai Mazda központból jelentkeztem, az első tapasztalatok begyűjtésére a "prémium" Mazdával. Nem titkoltan nagyon tetszett, de az egy PHEV verzió volt, ami mindennapi használatban engem tökéletesen kiszolgál, jellemzően villany üzemben, de úgy kerek a paletta, ha egy bika dízel is választható.
Egyszer már írtam róla nektek, akkor a Németországban található európai Mazda központból jelentkeztem, az első tapasztalatok begyűjtésére a "prémium" Mazdával. Nem titkoltan nagyon tetszett, de az egy PHEV verzió volt, ami mindennapi használatban engem tökéletesen kiszolgál, jellemzően villany üzemben, de úgy kerek a paletta, ha egy bika dízel is választható.
A képek a magyar PHEV tesztautóról készültek, illetve itt, a helyszínen a dízelekről. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy azért nem írtam meg akkor a benyomásokat az autóról, mert voltak gyerekbetegségei az első szériának, amik a német úton nem jöttek ki, 1 hét alatt azonban igen. Kelletlenül kemény futómű, fura ajtócsukódási hang, egy-egy szoftveres bug. Egy összességében nagyon is jól sikerült autót úgy adtam vissza, hogy várjunk még a végső ítélettel. Az, hogy ez egyébként egy mennyei soros hathengeres bemutatásával együtt lett igazán kerek, egy puszta véletlen.
Ahogy az importőrtől megtudtam, a legeslegelső autók valóban igényeltek egy kis utólagos finomhangolást, ami azóta megtörtént, futómű és hangszigetelés ügyben is, a már kiszállított autók esetében, és a frissített szoftverrel az összecsiszolódás is megtörtént.
Hátsó kerekes új platformra épül a bakancs formájú nagy Mazda SUV, ami PHEV verzióban indult a piacon, de a várva várt dízel is megérkezett, saját tapasztalatból tudom, hogy sok ügyfél kifejezetten ezt várta. Lesz még soros, hathengeres benzines is, de turbó nélkül.
Az alap öngyulladós egy 3.3-as 200 lóerős kivitel, ami csak a hátsó kerekeket hajtja. Az erősebb verzió mindig összkerekes, és 254 lóerős. Döbbenetesen alacsony, reálisan 5-6 liter között tartható fogyasztással működik, és Mazda hagyományokhoz híven látható, hogy a teljesítmény nincs túlhúzva, a tartósság és az optimális üzem volt a tervezés középpontjában.
Kicsivel 16 millió fölött indul a dízel ára, ami, – előre elnézést –, röhejesen olcsó. Ismerve a jelenlegi kínálatot, ennyiért máshol egy kategóriával kisebb, első kerekes tucat árut adnak, 4 dugóval. A CX-60-ból ráadásul nincs igazán kopasz darab, azaz már a legolcsóbb autó is mindent tud, amire úgy alapvetően szükség van. A teteje a dízelnek 23 millió. Ennyiért a prémium trió épp hogy csak bemelegít, de hat henger még csak a horizonton sincs.
A PHEV legjobban hangolt tesztautója sem volt a közelében annak, amit már a gyengébb dízel is képes volt élményben adni. Igaz, hogy a kategóriából adódóan nem ez lesz a kanyarvadászok királya, de a jó súlyeloszlás, és a relatív könnyű kaszni megdöbbentően jó tempójú szerpentinezést biztosít.
A belső egyszerűen szemet gyönyörködtető, anyagminőség és kivitelezés szempontjából egyaránt.
A 254 lóerős dízel érezhetően combosabb, a lehető legjobb értelemben hoz mindent, amit old school autós értékek kapcsán lassan kétségbeesve kell keresnünk egy-egy új autóban. Merev karosszéria, remekül hangolt, információval bőven szolgáló kormányzás, erős fékek, semleges, csak a legvégén kicsit orrtolásba hajló viselkedés, gombok (!!) a műszerfalon, mindez tisztességes hanggal kisérve. Mindenféle sallangoktól mentes, rendes, minőségi, szép, autószerű autó.
Olyan felszabadítóan örömteli, hogy valaki még gondol ránk is.
Olyan felszabadítóan örömteli, hogy valaki még gondol ránk is.
Aki 20 millió alatt keres kellően tágas, nagyon takarékos, az átlagnál lényegesen igényesebb konstrukciójú motorral ellátott családi autót, annak nem nagyon van ennél jobb alternatívája jelenleg a piacon.
Este volt alkalmam kikérdezni Daisuke Shimo Urat arról, hogy milyen akadályokat kellett leküzdeni a hathengeres tervezésekor, figyelembe véve a jelenlegi és jövőbeli törvényi kereteket emisszióra, ezzel is hamarosan jelentkezem.