Adós voltam még egy bejegyzéssel a frissített Golf PHEV kapcsán. Mindenféle pletyka, és meg nem erősített hír terjeng a sajtóban arról, hogy mi lesz a több, mint fél évszázada a kategóriát meghatározó Golf jövője.
Ha van autó, ami kapcsán nem tudok teljesen objektív lenni, akkor az a Golf. Jobb ezt előre tisztázni. Ebben nőttem fel. A "Generation Golf"-hoz ugyan fiatal vagyok, nem 65-75 között születtem, de Jetta volt "kint" az első nyugati autónk, Golf III meg az első új autónk, itthon. Tetőablakkal, klímával, 100 lóerővel, idén már pont OT-s lehetne. Jszp szerint még forgalomban van.
'97-ben gyerekként el sem tudtam képzelni, hogy mi jöhet még a IV-es után. Pár évvel később, a széria végén életem egyik első tesztautója egy Ocean felszereltségű volt, pont ebből. Az V már az a korosztály volt, amivel munka ügyben kellet foglalkoznom, VI volt a családban, VII-ből meg elképesztő mennyiségeket értékesítettünk. A winterkornizmus csúcsa.
A 8-asban eleinte túlzottan láttam a Diess bajokat, de idővel megszerettem azt is. Az ID mizéria felelőse azon volt, hogy kinyírja a Golfot. Blume megértette, hogy ez hiba lenne. Az, hogy Wolfsburg gyártsa a jövőben is, kérdéses. A kategória darabszámai konstans csökkenést mutatnak, a kis SUV-okba ül át az öregedő európai, fizetőképes középosztály.
Amikor egy autóipari mammut vállalat gazdasági nehézségekkel nézett szembe, az lényegében minden esetben a termékre volt elsősorban visszavezethető. 50 év után is el lehet mondani, hogy a kompakt autók mércéje a Golf, ha mérceként az értékállóság, a kiszámíthatóság, technikai sokszínűség és a műszaki tartalom együttese a meghatározó.
Lehet, hogy a jelenlegi szabályok alapján a teljesen elektromos Golf lesz a jövő. Az ID.2 All koncepció már eléggé ebbe az irányba megy formailag. Aki a két világ közötti átmenetből szeretne egy jól megépített autót, annak pedig ott a közel 20 kWh-s akksival szerelt Golf PHEV, amivel könnyedén megy a 100 kilométer körüli tisztán elektromos hatótáv. A teszthét alatt nagyjából 600 kilométert összesen 13 liter üzemanyaggal tettem meg. Ez természetesen nem reprezentatív, hiszen nulla is lehetett volna, meg 35 liter is.
Erős villanymotor, takarékos benzines és nagy akksi együtt egy mindenre használható kombinációt ad azoknak, akik jellemzően villannyal akarnak menni, de nem akarják csak erre bízni a mobilitásukat.
Remélem, hogy Wolfsburgban olyanok ülnek megint, akik megértették, milyen örökség van a kezükben.