A tavalyi év legszebb sajtóútja az izlandi MX-30 Epic Drive volt, napokig élvezhettem a holdbéli tájat a wankeles Mazda volánja mögül. A villanyautó része kevésbé volt hangsúlyos ott, hiszen hosszú távokat mentünk, a hatótáv növelő wankel motorral szerelt verzió akksija pedig az "alap" villanyos MX-30 kapacitásánál is jelentősen kisebb. A hétköznapi elektromos autózáshoz ugyanakkor tökéletesen elég, ha a körülmények adottak.

Ahogy régóta hangsúlyozom: nem a villanyautók számát, hanem a villannyal megtett kilométerek számát kellene növelni, különösen a hétköznapi közlekedésben, ahol a dugóban állva amúgy sincs semmi élvezeti értéke a belsőégésűnek.

Ahogy régóta hangsúlyozom: nem a villanyautók számát, hanem a villannyal megtett kilométerek számát kellene növelni, különösen a hétköznapi közlekedésben, ahol a dugóban állva amúgy sincs semmi élvezeti értéke a belsőégésűnek.
Erre lenne tökéletesen alkalmas az előérhető árú, kisebb akkus, kisebb nyersanyag felhasználású, városi, második autó, ami értéktartó, és kompromisszum nélkül használható.
Ehhez továbbra is kell az otthon töltési lehetőség, ami nálam adott, így 450 kilométernyi utat hat tesztnap alatt összesen 6 liter üzemanyag elfogyasztásával tettem meg. Nem 100 kilométerenként. Összesen.
Ráadásul a Mazda mindemellett "rendes" autó. Nem bimbammol ész nélkül minden hülyeségért, nem azt szuggerálja a használójára, hogy közlekedni egy folyamatos, konstans életveszély, és minden táblánál veszedelem leselkedik a vezetőre. Hagy élni. Nem erőlteti rád magát az állandó nyomulásával. Van indító gomb, sőt, mindenre van gomb, és csukott szemmel kezelhető benne minden.
Egy szanatórium a digitális hasmenés ellen.


Ha benzinnel kell menni, akkor nem túl hatékony, és abszolút nem való autópályára, ha időnként tempósabban is szeretne menni az ember, de arra elég, hogy stressz mentesen folyjunk együtt a közlekedéssel.
Akinek adott a töltési lehetőség otthon vagy a munkahelyén, időnként azért elugrana a vidéki rokonokhoz vagy a Balatonra, de nem akar a töltéssel szórakozni az úton, az év 330 napján ugyanakkor nem megy többet 80 kilométernél egy nap, annak tökéletes választás az MX-30, ami inkább "autó", mint app-ról irányítható mosógép tablettel.