Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Élménybeszámoló az izlandi túráról – a Mazda hű maradt önmagához

2023. november 20. - Várkonyi Gábor Autóblog
Villanyautó? Soros hibrid? PHEV? Minden egyszerre. Az izlandi túra Mazdától kapott profi fotóin élvezhetitek azt a tájat, amihez foghatót a világon nem sok helyen lehet találni. Az MX-30 R-EV-hez foghatót sem, mert a hatótáv növelő Wankel ötlete ugyan nem új, de eddig szériában nem akart vele senki foglalkozni.

403098725_849840733598876_6491439282903945052_n.jpg

A Millásreggeli csütörtöki adásában én volt a beosztott műsorvezető, úgyhogy a "Futómű" rovatban igyekeztem a lehető legtöbbet mesélni arról, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk a túrán.

Itt hallgathatjátok meg, a tizenhatodik perctől.

A hatótáv növelő Wankel motoros verzióhoz az eredeti MX-30 akksiját megfelezték. Ez elsőre talán furcsa, hiszen eleve nem a nagy hatótávjáról és akku kapacitásáról volt híres a Mazda első elektromos autója, így pedig még a 100 kilométert sem nagyon éri el a tisztán villanyos hatótáv, de van emögött egy érthető gondolat. A Mazda célja az volt, hogy ugyanannyiba kerüljön a két verzió, amit párhuzamosan kínálnak egymással. Aki az esetek döntő többségében hétköznapi ingázásra használja az autóját, az szinte mindig villannyal fog tudni közlekedni. Ha azonban hosszabb utakat is be kell iktatni bizonyos időközönként, akkor az 50 literes üzemanyagtartály "rendes" autóvá alakítja az MX-30 R-EV-t, abban az értelemben, hogy a hatótávja nem függ különösebben a vezetési stílusunktól, sem a hőmérséklettől, és 5 perc alatt 600 kilométernyi hatótávot tudunk bármilyen benzinkúton vételezni. Ebből könnyű kitalálni, hogy benzinből áramot csinálni nem túl hatékony dolog, még Wankellel sem, de nem is erre van kitalálva alapvetően a rendszer.

403171156_849840336932249_5538705783938273910_n.jpg

Aki első autóként szeretné használni, alapvetően villany üzemmódban, ugyanakkor olyan helyekre is jár időnként, ahol nem túl jó az infrastruktúra, vagy egyszerűen csak nincs kedve hosszabb utakon a töltés tervezésével szórakozni, annak egy rendkívül hatékony eszköz lehet az MX-30 R-EV, melynek nyersanyag takarékos mivolta egyértelműen alacsony ökológia lábnyommal jár.

Mindig az árral szembe úszni vagányság. A Mazda pedig ezúttal is hű önmagához. Szeretem.


392785160_849842483598701_1476414015639854668_n.jpg

403065247_849842723598677_3298321315253332209_n.jpg

403067182_849842373598712_2567421306687376050_n.jpg

403067494_849843060265310_202816968619922443_n.jpg

403068025_849841466932136_4061303372455229897_n.jpg

403090607_849841106932172_5312964854785854777_n.jpg

403104334_849841226932160_2447111106612920972_n.jpg

403109658_849840836932199_2648488039673566620_n.jpg

403111031_849842896931993_8025486406475625708_n.jpg

403124849_849842820265334_2656779070993746943_n.jpg

403136288_849842976931985_7586612913570668953_n.jpg

403138772_849841576932125_6319237862215672092_n.jpg

403145131_849842160265400_1443479457784344046_n.jpg

403187011_849841350265481_8622769758331990841_n.jpg

403205697_849840986932184_7335058364773005154_n.jpg

403987511_849841863598763_5183214267029908945_n.jpg

404014145_849841710265445_6522517198800738520_n.jpg

404062974_849842583598691_3514681122453808309_n.jpg403961714_849840573598892_5797700071001565354_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7018248971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása