Villanyautó? Soros hibrid? PHEV? Minden egyszerre. Az izlandi túra Mazdától kapott profi fotóin élvezhetitek azt a tájat, amihez foghatót a világon nem sok helyen lehet találni. Az MX-30 R-EV-hez foghatót sem, mert a hatótáv növelő Wankel ötlete ugyan nem új, de eddig szériában nem akart vele senki foglalkozni.


A hatótáv növelő Wankel motoros verzióhoz az eredeti MX-30 akksiját megfelezték. Ez elsőre talán furcsa, hiszen eleve nem a nagy hatótávjáról és akku kapacitásáról volt híres a Mazda első elektromos autója, így pedig még a 100 kilométert sem nagyon éri el a tisztán villanyos hatótáv, de van emögött egy érthető gondolat. A Mazda célja az volt, hogy ugyanannyiba kerüljön a két verzió, amit párhuzamosan kínálnak egymással. Aki az esetek döntő többségében hétköznapi ingázásra használja az autóját, az szinte mindig villannyal fog tudni közlekedni. Ha azonban hosszabb utakat is be kell iktatni bizonyos időközönként, akkor az 50 literes üzemanyagtartály "rendes" autóvá alakítja az MX-30 R-EV-t, abban az értelemben, hogy a hatótávja nem függ különösebben a vezetési stílusunktól, sem a hőmérséklettől, és 5 perc alatt 600 kilométernyi hatótávot tudunk bármilyen benzinkúton vételezni. Ebből könnyű kitalálni, hogy benzinből áramot csinálni nem túl hatékony dolog, még Wankellel sem, de nem is erre van kitalálva alapvetően a rendszer.

Aki első autóként szeretné használni, alapvetően villany üzemmódban, ugyanakkor olyan helyekre is jár időnként, ahol nem túl jó az infrastruktúra, vagy egyszerűen csak nincs kedve hosszabb utakon a töltés tervezésével szórakozni, annak egy rendkívül hatékony eszköz lehet az MX-30 R-EV, melynek nyersanyag takarékos mivolta egyértelműen alacsony ökológia lábnyommal jár.

Aki első autóként szeretné használni, alapvetően villany üzemmódban, ugyanakkor olyan helyekre is jár időnként, ahol nem túl jó az infrastruktúra, vagy egyszerűen csak nincs kedve hosszabb utakon a töltés tervezésével szórakozni, annak egy rendkívül hatékony eszköz lehet az MX-30 R-EV, melynek nyersanyag takarékos mivolta egyértelműen alacsony ökológia lábnyommal jár.
Mindig az árral szembe úszni vagányság. A Mazda pedig ezúttal is hű önmagához. Szeretem.
