Az év sajtóútját rittyentette nekünk a semmiből a Lexus az elmúlt pár napban. Nekem nem volt a radaromon, hogy újabban a SUV-okat felkészítik arra, hogy elhagyják az aszfaltot. Az ellenkező trend a jellemző inkább: megcsinálják a terepjárónak kinéző modelleket, ültetve, "sportosítva", 20+méretű kerekekkel, hogy egyértelmű legyen az üzenet. Véletlenül sem térünk le a kitaposott útról.
A Lexus az Európában legnépszerűbb, világviszonylatban pedig második legnépszerűbb modellje esetében mindkét választási lehetőséget megadja az ügyfeleknek. Aki a fából vaskarikát akarja, az rendelhet F Sportot, aki pedig arra is használná az autóját, amire eredetileg valamikor kitalálták ezt az egész SUV nevű hóbortot, az vehet "Overtrail" elnevezéssel egy olyan kivitelt, ami enyhén meg van emelve, terepjárásra alkalmasabb gumikon fut gyári kiszállítással, és króm helyett fekete kiegészítőkkel és egyedi színekkel hívja fel magára az aktív szabadidőt szem előtt tarók figyelmét.
Ennél nem sokkal többről szól ez az egész történet, a Lexus feltalálta az "Allroad" kivitelt a szabadidő autók világában, és elnevezte Overtrailnek.
"A vezető számára a kormánynál elfoglalt magas pozíciót a Tazuna pilótafülke kialakítása egészíti ki. A tazuna egy japán kifejezés, amely azt írja le, ahogyan a lovas a kantárszárat csak enyhén mozgatva képes irányítani lovát. Az NX hasonlóan könnyű és intuitív irányítást biztosít, mivel az összes fő kezelőszerv és információforrás – szélvédőre vetített vezetési információk, digitális műszeregység és multimédiás kijelző – szorosan a vezető körül van elhelyezve, így csak minimális kéz- vagy szemmozgásra van szükség, hogy a vezető figyelme továbbra is az útra összpontosuljon."
Ez annyira tetszett a sajtóanyagból, hogy szó szerint másoltam be ide, soha nem csinálok ilyet, és a jövőben is tartózkodom ettől. Ilyen, és ehhez hasonló történetekkel írja körbe a Lexus a sajtóanyagban az Overtrail verziót, amit szimplán úgy is meg lehet fogalmazni, hogy ebben a verzióban önazonos az autó.
Lanzarote holdbéli tájain egy egész napot autózva azt tudom mondani, hogy ennél tökéletesebb helyet, időt és körülményeket ki sem lehetett volna találni arra, hogy igazi élményautózást csináljanak a rendezvényből. Overtrail ide vagy oda, a hifi továbbra is kiemelkedő a Lexusban, a kényelem mesés, a kidolgozás párját ritkítja, a fogyasztása meg full hibridként andalgó tájnéző üzemmódban 5.5 körül alakult nálam.
Ciklus végi hír generátornak tökéletes egy ilyen verzió, pláne, ha ennyire megadják a módját a bemutatónak. Bizonyos piacokon van még sima benzines is belőle, nálunk hibrid vagy PHEV kivitelben kapható mostantól az NX Overtrail, F Sporthoz hasonlatos felárral az alapkivitelhez képest.