Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

In memoriam Alfred P. Sloan, a General Motors elnöke és vezérigazgatója 1923–1956 között

2024. május 24. - Várkonyi Gábor Autóblog

A tegnapi Millásreggeli Futómű rovata Alfred P. Sloan jegyében telt. Születésének évfordulóján emlékeztünk meg minden idők egyik legmeghatározóbb menedzseréről. Sloan vezetése alatt lett a GM a világ legnagyobb vállalata, olyan cégeket előzve, mint a Standard Oil, vagy éppen a Ford, amely addig a…

Tovább

Elon Musk: Amikor a saját céged zsarolod

Egészen pontosan: Musk kilátásba helyezte a cég részvényeseinek, hogy ha nem "kapja meg" az összes részvény negyedét, akkor "nem lesz mesterséges intelligencia fejlesztés és robotika fejlesztés" a Teslánál.Kis emlékeztető: Musk szerint ezek nélkül "értéktelen" a cég.Korábban a saját döntéséből…

Tovább

Carlos Tavares: Az uniós döntések találkoznak a valósággal

Ismét érdekes interjút adott az autóipar fenegyereke, az egyik legjobban fizetett vezetője, aki kezdetektől fogva élesen kritizálta az EU irányát. Az eredeti cikket itt találjátok.Carlos Tavares: Az uniós döntések találkoznak a valósággal.Carlos Tavares, a Stellantis csoport vezérigazgatója egy…

Tovább

A legjobb érv a villany mellett

Nem úgy, ahogy elsőre hangzik. A Mini Cooper SE, illetve az, ahogy elve az elektromobilitáshoz áll a Mini, mint márka, az a legjobb érv a technika mellett. Egyrészt azért, mert amire ezeket az autókat használják, arra ez a hajtás magától értetődően az optimális megoldás. Másrészt azért, mert…

Tovább

Elektromos autózás: érteni kell, hogy bizonyos kérdések még nem megoldottak

A Spirit Fm meghívásának tettem eleget nem régen, a Generátor című műsorban az európai autóipar jövőjéről, a 2035-ös szabályokról, a villanyautózás aktuális helyzetéről és a lehetséges alternatívákról beszélgettünk. A Spirit FM Youtube csatornáján tudjátok visszanézni a beszélgetést.

Tovább

"Az iparunk zsarolhatóvá vált" – Zipse, BMW és a világos beszéd

Oliver Zipse az a típusú menedzser, akiből jóval, jóval több kellene Európába. Stratégiai látásmód, következetesség, gerinc és bátorság kellett ahhoz, hogy az elmúlt évek folyamatos és hangos média tüze alatt nyugalommal és elegánsan képviselje utolsók egyikeként a józan eszet. Nem utolsó sorban…

Tovább

Felbolygathatja a piacot az új elektromos autó támogatás?

Hétfő reggel egy "soron kívüli" bejelentkezésem volt a Millásreggeli-ben. Az iváncsai akkugyárban a lanyhuló keresletre hivatkozva elbocsátások történtek, ezzel kapcsolatban több újság is megkeresett, a cikkeket posztolom, ha elkészültek.További kormányzati beavatkozásokat sürget a nemzetgazdasági…

Tovább

Fel tudja venni a versenyt Európa az amerikai és a kínai elektromos autópiaccal?

A kínai elnök budapesti látogatásának apropóján arról kérdeztek az ATV Start-ban, hogy hogyan áll az ázsiai ország autógyártása, mik az erősségei, és milyen gyengeségei vannak.Letarolják-e a villanypiacot, tud-e a világ többi része függetlenedni a kínai kézben lévő nyersanyagoktól, hogyan tud Európa…

Tovább

A Ford is "újra gondolja" az elektromos autós terveit Európában, a "vártnál gyengébb" kereslet miatt

A képen Martin Sander tapsol. A Ford európai ágának a vezetője, akivel nagyjából egy éve sikerült pár szót váltanom egy olyan rendezvényen, ahol a márka jövőbeli villanyautóit mutatták be.Mivel korábban az Audi-nál csinált karriert, könnyen el tudta magyarázni nekem a VW-Ford villanyautós…

Tovább

26 éve kötötték meg a DaimlerChrysler házasságot

Tegnap volt 26 éve, hogy minden idők egyik legnagyobb autóipari pénzégetője létrejött DaimlerChrysler néven.Mélyreható következményei lettek Jürgen Schrempp nagyravágyásának, illetve Robert J. Eaton helyzetfelismerő képességének. Az "egyenlők frigyének" hirdetett deal-ről mindenki tudta, hogy…

Tovább
süti beállítások módosítása