Várkonyi Gábor Autóblog

2 év után vége az X-osztálynak?

2019. július 15. - Várkonyi Gábor Autóblog
ar-190719963_jpg_exactw_350_exacth_197.jpeg
Szakmai berkeken belül kezdetektől fogva suttogtak róla, hogy Renault-Nissan partnerséggel született, átemblémázott Mercedes modellek sem a márka imázsának, sem az eredményeknek nem tesznek jót. Az együttműködést létrehozó Carlos Ghosn és Dieter Zetsche különböző okokból ugyan, de nincsenek már az adott cég élén, az új vezető a Mercedesnél,  Ola Källenius nem szívbajos meghozni olyan döntéseket, amik szembemennek a nagy előd korábbi akaratával. A Renault-Nissanal folytatott partnerség ugyanis korántsem örvend osztatlan népszerűségnek a Daimler vezetőinak körében. Néhány éve, kissé kényszerpályán mozogva hozta meg Zetsche azt a döntést, hogy költségoptimalizálás miatt platformot, modelleket, motorokat fognak megosztani egymás között a francia-japán szövetséggel. A széljárás azóta változott, a Daimler inkább a BMW-vel létrehozott együttműködésére koncentrál, a "régi" világ kooperációját mintázó egyéb kötelékeket Källenius igyekszik elvágni. A Citan kisteherautó, ami egy átemblémázott Kangoo 26.000 darab körüli eladást ért el tavaly Európában, ami nem kiugróan kevés, de az X-osztály 16.700 darabos eladási számai nagyon csalódást keltőek, főleg annak tekintetében, hogy ebben nem csak az európai, hanem az ausztrál és a dél-afrikai piac is benne van. A Twingo-Smart tandem életben tartásának sincs sok értelme a továbbiakban, a Smart részben értékesítve lett a kínai Mercedes partnernek, és tisztán elektromos jövő elé néz, az EU-s Co2 szabályozás miatt pedig a Renaultnak aligha éri majd meg ilyen méretű autót kínálatban tartani. Az Infiniti kivonul az európai piac jelentős részéről, a sikertelen GLA klón Q30 nem kap utódot. Lényegében tehát okafogyottá vált a további partnerség, ráadásul azt sem látni pontosan egyelőre, hogy a francia-japán oldalon hogyan megy tovább a cégek élete, jön-e új partner az FCA képében, vagy "kibékülnek" a felek és marad a Párizs-Tokio tengely.

A Mercedes-nél mindenesetre nem nézik tétlenül, ahogy a VAN részleg viszi a pénzt, - állítólag a legutóbbi eredményfigyelmeztetés nagyrészt a VAN 500 millió eurós mínuszának köszönhető - és inkább most húzzák ki a dugót az X-osztályból, minthogy cipeljék magukkal a terhet büszkeségből. Okos döntés.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8014947140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.