Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kellemetlenül érintheti a Teslát a Panasonicnál történő vezérváltás

2020. november 16. - Várkonyi Gábor Autóblog

125210601_787397115391682_7626200981439072341_n.jpg
Vezérváltás van napirenden a Panasonicnál, és ez kellemetlenül érintheti a Teslát.

Kazuhiro Tsuga, az eddigi vezér helyére Yuki Kusumi kerül áprilistól. Ez önmagában nem lenne egy jelentős hír, azonban Tsuga állítólag azért lesz leváltva, mert a két milliárd dolláros invesztíció a nevadai Gigafactoryba nem bizonyult túl jó befektetésnek.

Tsuga 8 éve került a Panasonic élére, és neki köszönheti a cég azt, hogy egy erős üzleti pillért épített föl akkumulátorok és gépek gyártása kapcsán.

2009 óta, a Tesla Roadster megjelenése óta látja el aksikkal a cég az amerikaikat. 2015 óta pedig szorosabb az együttműködés, akkor épült a Gigafactory, és a Panasonic szakember gárdával és gépekkel látta el a gyárat a lítium-ion akku cellák gyártásához.

A két cég közötti viszonyban komoly feszültségeket okozott, hogy Musk a Panasonicot tette felelősség a Model 3 gyártási problémáiért, pontosabban a cellagyártás körüli problémákért. Amióta a Tesla bevásárolta magát a Maxwell-be, a viszony tovább romlott a japánok és Musk között.

A Panasonic már korábban bejelentette, hogy átstrukturálja a céget. Ez gondot jelenthet a nevadai együttműködésben, ott nem tud lemondani a cég szakemberiről.

Arról, hogy a berlini gyárban ki lesz a partnere, nincs még hivatalos infó. A Shanghai-ban található gyárat a CATL látja el cellákkal.

Kérdés, hogy merre fordul majd a Panasonic. Kezelhetőbb partnert keres? Jobban elmélyül az elektromos autókhoz kapcsolódó technológiákban? Fejleszt-e esetleg saját skateboard-ot?

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr616287104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.11.16. 12:38:01

"a két milliárd dolláros invesztíció a nevadai Gigafactoryba nem bizonyult túl jó befektetésnek"
Amennyire én tudom, ez jó befektetés lett, volt olyan is, amikor ez volt a Panasonic legnyereségesebb üzletága. A bökkenő az, hogy azt várták tőle, hogy ez lesz majd a cég egyik fő támasza hosszútávon, és ez az ami megbicsaklani látszik. A Tesla ugyanis tényleg széditő ütemben terjeszkedik és ezt a tempót a Pana nem birta követni. Még a nevadai gyár kiszolgálásában is zökkenők voltak. Igy a Tesla szükségszerüen új beszállitók után nézett, azaz a Pana szerepe leértekelődött. A Shanghai gyárhoz már fel sem merült a Pana, mint fő beszállitó. Viszont ebből tanulva a Shanghaiban Tesla már nem 1 forrásból szerzi be az aksikat. A CATL volt az első szerzőfdő partnere, de már több beszállitója is van. Érdekes módon a Pana is szállit Shanghaiba is. Szóval nem vesztek össze, csak épp a Pana sokaidik lett a sorban, és ez a részvényeseknek érthetően nem annyira tetszik.

Dany 2020.11.17. 23:28:33

@miert?: Mindemellett saját maguk akarják gyártani az új cellákat, ahogy a Battery Dayen elhangzott, valószínűleg amit tudtak már megtanultak a Panasonic-tól, és tovább lépnek.

Szó van arról is, hogy az LG Chem-be is bevásárolna a Tesla.

Hosszú távon az akkumulátor gyártás jövedelmezőbb lesz nekik szerintem.
süti beállítások módosítása