Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kína 2060-ra módosította a belső égésű motoros autók tiltására vonatkozó céldátumot

2020. december 07. - Várkonyi Gábor Autóblog

130186219_803240507140676_8064836024584711610_o.jpg
Egy-két éve azon spekulált mindenki, hogy Kína 2035 után vagy 2040 után korlátozza-e majd a belső égésű motoros autók újként történő forgalomba helyezését. A legutolsó hivatalosan elérhető információ szerint ez a dátum 2060-ra lett módosítva.

A teljes világpiac kicsit kevesebb, mint 42 százalékában van jelenleg tervezett céldátum a belső égésűek tiltására, a legtöbb helyen 2030 és 2040 közé teszik ezt. Szerintem értelmesebb lenne a fosszilis alapú üzemanyag használat korlátozását tárgyalni valamilyen meghatározott idősíkon, a dugattyús motorok tiltása helyett.

Továbbra is úgy gondolom, hogy a dolgok végső soron Kínán fognak múlni, és nem jó ötlet ignorálni vagy leépíteni azt a technológiai kompetenciát európai gyártók szempontjából, ami a jelek szerint még 40 évig jelen lehet a világ messze legnagyobb autópiacán.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5916321246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.12.07. 11:51:44

"értelmesebb lenne a fosszilis alapú üzemanyag használat korlátozását tárgyalni ... a dugattyús motorok tiltása helyett"
Egyetértek.
A fosszilis üzemanyag arányát lehetne csökkentgetni a kapható üzemanyagban (pl 5 évente 10%kal), hogy a szintetikus hányada egyre nagyobb legyen.
Azon meditáltam, hogy ezt miért nem teszi sehol a politika, pedig nyilvánvalónak tünik. Nem jutott jobb eszembe, minthogy ez is tyuk-tojás probléma. Amig nincs szintetikus termelés, addig a kormányok ezt nem akarják támogatni és amig nincs politikai témogatás, addig nem lesz termelés sem. Mert a szintetikus üzemanyag önmagában ráfizetés lenne.

Hasonlóan ahhoz, ahogy a villanyautózást sem a politika találta ki, hanem néhány fanatikus inditotta el. Aztán a politika késöbb ráült a dologra és nyomatni kezdte.

Dany 2020.12.07. 15:15:33

@miert?: Olajlobbi? Kíváncsi leszek, mekkora EV részesedésnél érjük el a fájdalomküszöbüket, meddig hagyják ezt az egészet.

Közel-kelet, oroszok, norvégok, USA...valakinek fájni fog, fordított sorrendben ezeknek az országoknak.

miert? 2020.12.07. 16:44:21

@Dany: Az olajlobbi jónéhány országban igen erös, de nem mindenhol. Vannak nagy országok is érdemi olajkitermeles nélkül. Mégsem tudok szintetikus benzin támogatásról. Az egyetlen kivétel Brazilia, ahol etanol alapra akarták tenni a közlekedést, de ez egy másik korábbi történet.
Másrészt az olajmultik is elkezdtek nyitni a megújuló energiatermelés irányába. Az olaj utáni időkben is életben akarnak majd maradni. Szerintem a Shell is boldog lenne, ha kapna pénzt szintetikus technológia fejlesztésre.
De a politika látóterén ez egyenlőre kivül esik.
süti beállítások módosítása