Ahogy várható volt, Biden lényegében ellehetetlenítette a kínai autók forgalmazását az Egyesült Államokban.
Korábban már belengették, hogy nemzetbiztonsági okokra hivatkozva fogják kiszorítani a kínai autókat Amerikából, ha úgy látják, hogy az abszurd mértékű védővámok nem bizonyulnak elégségesnek erre.
Rengeteg kérdést felvet ez. Ha valóban nemzetbiztonsági kockázat egy kínai ”okosautó”, akkor az EU erre mit reagál? Lehet-e egy szövetségi, gazdasági rendszerben működni úgy, hogy különbözik a két nagy térség felfogása ebben a kérdésben?
Le lehet-e ténylegesen válni így Kínáról? Kell-e egyáltalán leválni, vagy jobb megoldás együttműködni?
Ha a kínai autó kémked, akkor az amerikai autó is kémkedhet. Furcsa lenne, ha ezzel a kérdéssel nem foglalkozna Kína.
Ha Kína és Amerika elkezdik kölcsönösen kitiltani egymás technológiáit a saját piacukról, akkor lényegében megvalósul a világ blokkosodása. Mi a stratégiája erre az EU-nak, vagy hazánknak? Elkerülhető ez?
Hogyan hat majd ez a folyamat az amerikai autóipar versenyképességére?
Nem hiszen, hogy jó irány ez.