Egy-két éve azon spekulált mindenki, hogy Kína 2035 után vagy 2040 után korlátozza-e majd a belső égésű motoros autók újként történő forgalomba helyezését. A legutolsó hivatalosan elérhető információ szerint ez a dátum 2060-ra lett módosítva.
A teljes világpiac kicsit kevesebb, mint 42 százalékában van jelenleg tervezett céldátum a belső égésűek tiltására, a legtöbb helyen 2030 és 2040 közé teszik ezt. Szerintem értelmesebb lenne a fosszilis alapú üzemanyag használat korlátozását tárgyalni valamilyen meghatározott idősíkon, a dugattyús motorok tiltása helyett.
Továbbra is úgy gondolom, hogy a dolgok végső soron Kínán fognak múlni, és nem jó ötlet ignorálni vagy leépíteni azt a technológiai kompetenciát európai gyártók szempontjából, ami a jelek szerint még 40 évig jelen lehet a világ messze legnagyobb autópiacán.