Előzetes spekulációkkal ellentétben a VW konszern nem adja el a Lamborghinit, és a Ducati is marad a cégen belül. A két olasz márka sorsa Diess uralma alatt bizonytalanná vált a németeknél. A jelenlegi VW vezér módszeresen bont le mindent, ami a hagyományos márkaértékről, teljesítményről, vezetési élmény orientált luxusról szól, Diess azt sugallja, hogy ezek fölött az értékek fölött eljárt az idő, és egy modern, 10 milliós nagyságrendben autókat előállító cégnél minden létező energiát és figyelmet a szoftverek terén tapasztalt hiányosságok leküzdésére, a digitalizációra és az elektromos autókra kell fókuszálni.
Lehet ezzel vitatkozni, de beleillik Diess koncepciójába, hogy elmozdul ezektől a márkáktól. Szerencsére nem ment át az elképzelés, a Lamborghini a Ducatival együtt az Audi ernyője alá kerül, ahová a Bentley is megérkezik márciustól.
Átszervezés ezzel együtt történni fog, Diess arról nyilatkozott korábban, hogy külön jogi entitás alá szeretne szervezni több céget a konszernen belül, az Italdesign is az olasz csomag része lett volna.
Elektromos Lamborghini az évtized vége előtt valószínűtlen, és nincs is a prioritások között, jelentette ki Stephan Winkelmann, akit a Lamborghini élére neveztek ki. Eddig a Bugattit vezette, de az olasz cég nagyon is ismerős terep számára, 2005 és 2016 között egyengette az útjukat.
A Bugatti, mint a Piech éra szobra, szint biztosan el lesz adva, már korábban is volt erről szó, és a felügyelőbizottsági ülés után feltűnően nagy csend övezte a Bugatti sorsát, azaz vélhetően nem változtak az eredeti elképzelések. Olyan időket élünk, hogy még egy ekkora cég számára is luxus egy ilyen márka fenntartása. Kár.