Pontosan 30 éve annak, hogy a Peugeot kivonult az amerikai piacról. Az utolsó teljes évében a tengerentúlon már kevesebb, mint 4300 autót adott el a francia márka, ami nagyjából a homeopátiás szinttel egyenlő. Carlos Tavares tervei között szerepelt, hogy visszavezesse a márkát a világ második legnagyobb piacára.
Tavares szerint mindenképpen szükséges jelen lenni egy ilyen fontos piacon. Ez az FCA-val való egyesülés előtt mindenképpen jó ötletnek tűnt.
Az FCA példája ugyanakkor megmutatta, hogy nem feltétlenül egyszerű ügy ez. A Fiat már csak az 500x-et árulja, miután az 500 és a 124 Spider lekerült az árlistáról. 10 éve jelentek meg újra kint, Marchionne kívánságára, az Alfa Romeo-val együtt. Utóbbi sem brillírozik sajnos hatalmas eladási sikerekkel. Az amerikai piac egyszerre egyszerű, és rettenetesen bonyolult. Európai tömeggyártónak nem sikerül megfejtenie a receptet, a koreai és japán gyártók sokkal alázatosabban tanulják a piac sajátosságait.
A francia feltámadás mindenesetre biztosan jóval hátrébb került a prioritási listán, ha már a Chrysler temetése is napirenden van, és Jeep, a Ram és a Dodge megoldja a cégcsoport feladatait ezen a téren.
Forrás