Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Minden új S egy mérföldkő

2021. május 07. - Várkonyi Gábor Autóblog

"Minden új S egy mérföldkő. Kivétel nélkül. Ráadásul utolérhetetlen a maga kategóriájában. 80% fölötti a lojalitási rátája, lényegében évtizedek óta."

183567149_241216434461312_6044575114927611726_n.jpg

"Ez az az autó, ami minden más gyártónak a mérce ebben a kategóriában, és ebből nem is csinál titkot senki. Az előző generációnál nem történt architektúra csere, mert szükségtelennek ítélték komfort és biztonság szempontjából Stuttgartban. A mostani minden ízében új.

A tíz legfontosabb újdonság:

1. Második generációs MBUX, akár 5 képernyővel. Augmented-Reality-vel működő hatalmas head-up display. 3D megjelenítés eye-tracking segítségével.
2. A mennyezetbe épített kamerával és tanulni képes algoritmusokkal az autó a vezető mozdulataiból, testtartásából képes kitalálni, hogy mit szeretne. Ha például jobbra hátra néz a válla fölött, akkor lehúzz a rolót magától a tolatás elősegítéséhez.
3. 250 LED-del működő aktív hangulatvilágítás össze van kötve a vezetéstámogató rendszerekkel, és segíti azok jelzéseit. Visszajelez továbbá a hangvezérlés utasításaira is, vagy a klíma állítására is.
4. Továbbfejlesztett asszisztens rendszerek, előre gondolkodó tempomattal. A nagy kijelzőn 3D-ben segíti értelmezni a funkciókat és rendszereket az autó.
5. A hátul utazóknak a hosszított tengelytávos kivitelekben (10-ből 9 autót így rendelnek) lesz légzsák. Nem oldal, olyan eddig is volt, hanem az elől utazókhoz hasonlóan nagy, frontális ütközésekkor lényeges funkciót ellátó légzsák.
6. Opcionális hátsó kormányzással egy kompakt autó fordulókörét tudja az S-osztály. 4matic és hosszított tengelytáv esetén 10.9 méter a fordulókör, ami 1.9 méterrel kisebb, mint eddig.
7. 50 elektronikai komponens OTA frissítéssel aktualizálható. A teljes MBUX rendszer, vagy a Multibeam LED fényszórók, vagy éppen az összes kijelző.
8. Egy oldalütközés előtti pillanatokban a másodperc tört része alatt megemeli a karosszériát a Pre-Safe rendszer, ezáltal biztonságosabbá téve az autót. (hasonló rendszert van az új A8-ban is)
9. 2021 második felétől Németországban elérhető lesz a Drive Pilot valós forgalmi körülmények között, Level 3 szinten. Azt követően, ha a törvények megengedik, level 4 is elérhető lehet.
10. Digital Light segítségével az autó képes a forgalom többi részvevője számára is jól látható és érzékelhető figyelmeztető jelzést vagy jelöléséket az útra projektálni vészhelyzet esetén. 1.3 millió mikrotükörrel irányítják a fényt, 2.6 millió pixeles felbontással."

Ezt írtam tavaly szeptember elején. Akkor még csak a gyári sajtóanyagból tudtam tájékozódni arról, hogy mik a lényeges újdonságok az új S-osztály kapcsán. Azóta egy félreértést sikerült tisztázni: a "vas", azaz a hardver műszaki alapjai most sem változtak lényegesen. Nem volt miért. Ezt, most, az első 500 megtett kilométer után maximálisan meg is értem. Tényleg nem lett volna értelme erre költeni. Nem tudom, milyen jellegű javulást lehetett volna elérni. A futómű etalon, a hangszigetelés, a helykínálat, stb, szintén. A ZF-től származó hátsókerék kormányzás nagyon megkönnyíti az ember életét ezzel a hatalmas autóval a városban is, a motor pedig elképesztően takarékos a teljesítmény és a súly arányában. Ki lehet jönni 10 liter alatt, vegyes használatban. Komolyan. Azért az a két henger hiányzik még egy kicsit. A fájvdábbel-o generációk óta V8. Most már sorhat.

Azért is írtam, hogy több felvonásos lesz az S 500 bemutatása, mert ha csak a technika legfontosabb újdonságait akarom leírni, az is elképesztően hosszú. Itt az alapok össze vannak szedve. A benyomásokról később.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5716525706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása