Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Jöhet az akkumulátor "útlevél" az EU-ban

2022. április 28. - Várkonyi Gábor Autóblog
Akkumulátor "útlevelet" vezetnének be a német kormány javaslatára az EU-ban, annak érdekében, hogy biztosítva legyen az elektromos autók gyártása kapcsán az akkumulátorok EU standardok szerinti "zöld" előállítása. Ez versenyhátrányt jelentene a szakértők szerint a kínai dominanciával működő akkumulátor ipar számára, vagyis rejtett módon protekcionista gazdaságpolitikát jelentene az EU részéről, egy érthető és jó cél érdekében: a valóban ellenőrizhetően zöldebb autózás elősegítése érdekében. A javaslat hátteréről beszéltünk a Millásreggeliben.

renault-eways-press-conference-eesm-cmf-bev-platform-with-gilles-le-borgne.jpg

A Renault példáján keresztül igyekeztem megvilágítani az összefüggéseket az aktuális európai autóipari helyzet kapcsán.
A gondokkal küszködő francia cég több ponton kénytelen súlyos és messzemenő következményekkel járó stratégia döntéseket hozni, amelyek, ha szerencsésen alakulnak a dolgok, példát jelenthetnek számos gyártónak arra, hogy hogyan alakítsák át a jövőbeli felállásukat lokálisan és globálisan is.

Gilles Le Borgne, a Renault vezető mérnöke egy AMS interjúban a minap kifejtette, hogy nem tartja okos ötletnek, ha egy európai gyártó mindent egy lapra tesz fel, és cégcsoport szinten kizárólag az európai politika által követelt villanyhajtást favorizálja. Ez szerinte arról szól, hogy a gyártók a szubvenciók miatt építenek le minden más megoldást a villany mellett, aztán kifizettetik a politikával a cechet. Rizikómentes "üzlet", csak éppen elsorvasztja a versenyképességünket, ha nem a piac realitásai alapján hozunk ipari döntéseket. Figyelemreméltó ez egy olyan cég képviselőjétől, amely elektrifikáció kapcsán a legkorábban "kapcsolt" az iparágban, elég emlékezni a Leaf vagy a Zoé modellekre a szövetségen belül.

Le Borgne kifejtette, hogy a nagyon hatékony PHEV technológia kapcsán az Adblue adalékok restrikcióihoz hasonlóan műszakilag korlátozni kellene azoknak az autóknak a használhatóságát, amelyek nincsenek rendeltetésszerűen töltve. A felvetést az EU-nak továbbították, kifejtve, hogy annak ellenére sem értenek egyet a 2035-re tervezett belsőégésű korlátozással, hogy a Renault mint márka 2030-ra teljesen elektromossá akar válni.

A csoporton belül a Dacia képviseli a jövőben is az átlag felhasználók számára a megfizethető mobilitást, és az elektrifikáció ezen a szinten is meg fog történni, de irreálisnak tartja Le Borgne, hogy 2035-re megfizethető és teljes értékű villanyautót tud adni a Dacia, azaz a belsőégésű nélkül nem lesz megoldható a széleskörű mobilitás, főleg annak tükrében sem, hogy az akkus elektromos autókhoz szükséges nyersanyagok árai szabályosan robbantak az elmúlt időszakban.

Euro 7 kapcsán kifejtette, hogy minden pénz kockáztatva van, ami a következő generációs belsőégésűek kapcsán fejlesztésre költenek, mert még mindig nem tudható, hogy a 2026-ban életbe lépő szabályozás pontosan mit fog tartalmazni. Az első terveket "valóság idegennek" nevezte a mérnök, és a módosított tervezet kapcsán sem sokkal optimistább, ezzel együtt készül a benzinesek következő nemzedéke a franciáknál.

A Renault a hírek szerint csökkentené a Nissanban meglévő részesedését, és a részvények eladásából befolyó összeget a cégcsoport átalakítására és a villanyos üzletág erősítésére fordítja. Az orosz érdekeltségek leírása kapcsán több mint 2 milliárd eurós lyuk tátong a franciáknál, ezt is be kell tömni valahogyan. A 15%-ban a francia állam által tulajdonolt vállalat az aktívabb EU-s politikát folytató Macron elnökben bízhat, aki a németekkel karöltve talán képes megakadályozni a főként az autógyártással nem rendelkező országokat tömörítő érdekcsoport nyomulását a 2035-re tervezett belsőégésű tiltással kapcsolatban.

Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7917818619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása